سلامت ‌نیوز: قائم مقام معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام اینکه احتمال کاهش دفعات جمع آوری مخازن زباله در پایتخت وجود دارد گفت: باید این فرهنگ که شهروند هرگاه اراده کرد زباله های خود را در مخازن بگذارد تغییر کند.

محمد احمدی بافنده در گفتگو با مهر گفت: با اجرای طرح هدفمند شدن یارانه ها قطعا بر هزینه های جمع آوری زباله های پایتخت افزوده می شود. براساس برآوردهای ما به میزان یک ماه در سال افزایش هزینه خواهیم داشت که این میزان در مناطق مختلف به دلیل تغییر مسافت با منطقه کهریزک متفاوت است و از 7 تا 15 درصد برهزینه سوخت پیمانکاران افزوده می شود.

قائم مقام معاون خدمات شهری ادامه داد: در صورت نیاز متمم قرارداد با پیمانکاران بسته می شود. زیرا قراردادهایی که بسته شده سودی چندانی برای آنها ندارد.

وی بابیان این که احتمال کاهش دفعات جمع آوری مخازن زباله وجود دارد گفت: باید این فرهنگ که شهروند هرگاه اراده کرد زباله های خود را در مخازن بگذارند تغییر کند در هیچ کجای دنیا چنین اتفاقی نمی افتد.

احمدی بافنده افزود:مشکل پر بودن همیشگی مخازن امکان شست و شوی این مخازن را هم از ما گرفته است. باید در این رابطه فرهنگ سازی شود و اگر انگیزه همکاری به وجود نیاید ما همچنان از سودی که می توان در بخش زباله به دست آورد محروم می مانیم .

قائم مقام معاون خدمات شهری اضافه کرد: از میان هفت هزار500 تن زباله ای که در روز جمع آوری می شود 40 درصد آنها را کاغذ و مقوا و فراوردهایی که به راحتی بازیافت می شود تشکیل می دهند اما چنین تفکیکی از مبدا رخ نمی دهد.

وی تصریح کرد: قوانین این اجازه را به ما می دهند که روزانه یک بار زباله ها را جا به جا کنیم و برای کاهش هزینه های پیمانکاران شاید مجبور به این کار شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha