سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 22869
سلامت نیوز: مدیر گروه داخلی جراحی دانشکده پرستاری مامایی شهیدبهشتی گفت: هیجانات عاطفی، عفونتهای ویروسی سیستم تنفسی و مصرف بی رویه آنتی بیوتیک حملات آسمی را تشدید می کند.

به گزارش  مهر، اعظم دبیریان با عنوان این مطلب که زنان خانه دار مبتلا به آسم باید فضای آشپزخانه را به کمک هود و تهویه مناسب از آلودگی هوا عاری کنند، اظهارداشت: آلرژی مهمترین علت بروز آسم به شمار می آید که بر اثر تماس مزمن محرکها و آلرژنها با راههای هوایی تشدید می شود.

وی ادامه داد: از عواملی که شروع علایم و حملات آسمی بر اثر تحریک راه هوایی را سبب می شود می توان به عطر، دود، گرما، سرما، اسپری های خانگی(خوشبوکننده های سرویسهای بهداشتی) دود سیگار، فعالیتهای ورزشی سنگین، بخارات رنگ و استرس اشاره کرد.

مدیر گروه داخلی جراحی دانشکده پرستاری مامایی شهیدبهشتی افزود: همچنین هیجانات عاطفی، سینوزیت، ترشحات پشت حلق، عفونتهای ویروسی سیستم تنفسی، ریفلاکس معده به مری و حتی مصرف بی رویه آنتی بیوتیک (5 برابر میزان بروز حملات آسمی) حملات آسمی را تشدید می کند.

دبیریان با بیان اینکه استعداد ژنتیکی برای بروز حساسیت فاکتور خطر مهمی به شمار می آید، گفت: رژیمهایی با میزان کم آنتی اکسیدان (ویتامین ث، آ، منیزیم و روغن ماهی) و نیز رژیم پر سدیم خطر ابتلا را به آسم افزایش می دهد.

وی افزود: جنین زنان بارداری که به طور ناخواسته در معرض دود سیگار اطرافیان قرار گرفته اند (سیگاریهای غیرفعال) هم در معرض ابتلا به آسم هستند.

به گفته مدیر گروه داخلی جراحی دانشکده پرستاری مامایی شهیدبهشتی، چاقی و افزایش وزن هم احتمال بروز آسم را تشدید می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha