مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینای جهاددانشگاهی با بیان اینکه بیشتر افراد ابتدایی‌ترین اطلاعات جنسی را ندارند، بر ضرورت ورود آموزش مسائل جنسی در کتب درسی و دانشگاهی تاکید کرد.

بیشتر افراد ابتدایی‌ترین اطلاعات از اختلالات عملکرد جنسی را ندارند

سلامت نیوز:مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینای جهاددانشگاهی با بیان اینکه بیشتر افراد ابتدایی‌ترین اطلاعات جنسی را ندارند، بر ضرورت ورود آموزش مسائل جنسی در کتب درسی و دانشگاهی تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر بهزاد قربانی با بیان اینکه کلینیک سلامت جنسی در مرکز ابن‌سینا در سال 90 افتتاح شد، اظهار کرد: اختلالات عملکرد جنسی، علل جسمی (همچون دیابت، فشار خون و ...) و علل روانی (اضطراب، ترس و ...) دارد؛ اما اختلال جنسی در برخی از افراد هم علل جسمی و هم علل روانی دارد.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینای جهاددانشگاهی افزود: تقریبا دو سوم بیماران هم علل جسمی و هم علل روانی را دارند، اما به دلیل اینکه اطلاعات بیماران در خصوص مسائل جنسی کم است، به اشتباه تنها به متخصص زنان مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال فرد مبتلا به اختلال واژینیسموس به دلیل اطلاعات نادرست، برای درمان به متخصص زنان مراجعه می‌کند، در حالی‌که این بیماری جنبه روانی دارد و فرد به خاطر اضطراب شدید از برقراری رابطه جنسی می‌ترسد؛ از این رو با درمان اضطراب بیمار، فرد به راحتی ارتباط جنسی برقرار کرده و صاحب فرزند نیز می‌شود.

قربانی، ضمن تاکید بر ضرورت آموزش مباحث جنسی به افراد، گفت: بیشتر بیمارانی که به کلینیک ما مراجعه می‌کنند، ابتدایی‌ترین اطلاعات را نیز ندارند؛ از این رو ما افراد را نسبت به مسائل آگاه کرده و سپس به درمان می‌پردازیم.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینای جهاددانشگاهی با بیان اینکه آموزش‌ها باید مبتنی بر شواهد، متناسب با فرهنگ و حاصل تحقیقات قوی علمی باشد، تاکید کرد: آموزش مسائل و سلامت جنسی باید وارد کتب درسی و دانشگاهی شود؛ چراکه متاسفانه در حال حاضر آموزش‌ها سینه به سینه  و فرد به فرد منتقل می‌شود.

وی در پایان افزود: آموزش‌ها هرچه علمی‌تر و آکادمیک‌تر شود، بهتر بوده و در آگاهی افراد در خصوص سلامتی‌شان نیز تاثیر بسزایی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha