سلامت نیوز: رئیس انجمن سرطان ایران با بیان این كه رشد فزاینده بیماران سرطانی باعث می‌شود هم اکنون سرطان سومین علت مرگ و میر در کشور محسوب شود، گفت: با این روند در سال‌های اخیر ممکن است مرگ و میر در اثر سرطان رشد بالایی را به خود اختصاص دهد.

دکتر عبدالله فضل علی زاده در گفتگو با ایسنا، گفت: سرطان به عنوان یکی از معضلات جامعه بشری با تهدید انسان‌ها در تمام گروه‌های سنی، سبب خسارات جانی و مالی فراوانی می‌شود که کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی عنوان کرد: سرطان سینه به عنوان دومین و شایع‌ترین سرطان زنان در کشور است و سن ابتلا به این بیماری در میان ایرانی‌ها 5 تا 10 درصد کمتر از دیگر کشورها است.

رییس انجمن سرطان ایران تاکید کرد: هرم جمعیتی کشور در چند دهه آینده به سمت افزایش جمعیت کهنسال پیش می‌رود و با توجه به این که 60 درصد سرطان‌ها افراد بالای 60 سال را مبتلا می‌کند، ضرورت آگاه‌سازی خانواده‌ها بیش از پیش احساس می‌شود. به طوری که از مجموع جمعیت 75 میلیونی کشور حدود 15 میلیون بیمار سرطانی خواهیم داشت که 30 درصد مرگ‌های ناشی از سرطان و 90 درصد از دلایل ابتلا به سرطان ریه و سایر سرطان‌ها ناشی از استعمال مواد دخانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha