رئیس دانشگاه علوم پزشكی استان زنجان گفت: تاكنون 336 جراحی باز قلب در دانشگاه علوم پزشكی استان زنجان انجام شده است.

به گزارش سلامت نیوز  از فارس، رحیم سروری در جلسه بیماری‌های خاص استان، اظهار داشت: تشكیل مجمع بیماران خاص در مركز درمانی شهید بهشتی زنجان موجب توسعه خدمات درمانی انجمن‌های فعال در این بخش شده و رضایت بیماران را به دنبال دارد.
وی از حسن نظر استاندار زنجان به بیماران خاص ابراز خرسندی كرد و گفت: بیماران خاص با مشكلات زیادی از جمله مقوله درمان به دلیل هزینه‌های زیادی كه به آنان متحمل می‌شود، روبه‌رو هستند كه با تشكیل این مجمع و تجهیز این مركز به تجهیزات پزشكی مناسب برای این بیماران مشكلات آنان كاهش می‌باید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه تا سال 1385 در زنجان اكولوژیستی وجود نداشت، افزود: در حال حاضر سه اكولوژیست در زنجان فعال بوده و خدمات مطلوبی را به بیماران ارائه می‌كنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی استان زنجان تصریح كرد: به دلیل ضرورت توجه به بیماران خاص ساز و كارهای لازم انجام گرفته به طوری كه نخستین جراحی پیوند كلیه نیز در زنجان انجام گرفته و برنامه‌ریزی‌های لازم برای این بیماران انجام شده است.
وی با بیان اینكه 336 جراحی باز قلب از طریق دانشگاه علوم پزشكی انجام شده است، یادآورشد: میزان ضایعات این نوع جراحی در زنجان از متوسط كشور پایین‌تر است.
سروری از وجود دو فوق تخصص جراحی قلب در زنجان خبرداد و افزود: خدمات درمانی این نوع بیماران نیز از طریق دانشگاه علوم پزشكی انجام می‌شود.
در ادامه این جلسه معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشكی استان زنجان با بیان اینكه 9 انجمن در عرصه بیماران خاص در زنجان فعال هستند، افزود: تجمیع فعالیت این انجمن‌ها و ساماندهی آن می‌تواند گام مثبتی در راستای خدمات رسانی مطلوب به بیماران خاص باشد.
محمدباقر آیت‌اللهی متذكر شد: با تجمیع خدمات درمانی انجمن‌های فعال بیماری‌ها خاص فعالیت‌های آنان گسترش یافته و هزینه‌های این بخش كاهش می‌یابد.
وی حمایت از بیماران خاص را از سوی مسئولان استانی خواستار شد و یادآورشد: با ساماندهی فعالیت این انجمن‌ها خدمات رسانی مطلوبی به بیماران می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha