فقط علت مرگ يكي از 3 بيمار ياسوجي مشكوك به تزريق با پني‌سيلين است

۱۳۸۹/۱۰/۱۴ - ۱۴:۳۵ - کد خبر: 22880
به گزارش سلامت نیوز  حسن امامي رضوي در گفت و گو با ن فارس، افزود: خبر مرگ 3 بيمار ياسوجي به علت تزريق آمپول پني‌سيلين كه ديروز در رسانه‌ها منتشر شد، خبر درستي نبود و نقل قول‌هايي كه در اين خبر آمده بود به درستي منتقل نشده بود.

وي ادامه داد: در مورد مرگ اين 3 بيمار در ياسوج تحقيق كرديم و مشخص شد كه قطعاً مرگ 2 نفر از آنها هيچ ربطي به تزريق با پني سيلين نداشته است اما علت مرگ يكي از آنها مشكوك به تزريق با پني‌سيلين است كه مسئولان پزشكي قانوني در حال بررسي موضوع هستند و هنوز اين مسئله تأييد نشده است.

معاون وزير بهداشت گفت: مرگ بيماران در هر بيمارستان ممكن است رخ دهد و امر عجيب و غريبي نيست اما براي بيان علت مرگ بيمار بايد با دقت و بر اساس شواهد دقيق علمي صحبت كرد.

وي افزود: در مورد تزريق با پني‌سيلين وزارت بهداشت يك پروتكل و دستورالعمل دقيق علمي را به تمام مراكز بهداشتي و درماني كشور ابلاغ كرده است. مطابق آن اگر فردي با تجويز پزشك مي‌بايستي پني‌سيلين تزريق كند در صورتي كه در ماه‌هاي اخير پني سيلين تزريق نكرده باشد از وي تست حساسيت به پني سيلين گرفته مي‌شود و در صورتي كه حساسيت نداشته باشد تزريق انجام مي‌شود. همه مراكز داراي مجوز و معتبر بهداشتي و درماني كشور اعم از دولتي و خصوصي موظف به اجراي اين پروتكل هستند.

امامي رضوي گفت:‌ در همه جاي كشور ممكن است يك در ميليون نفر به آمپول پني سيلين حساسيت داشته باشند اين يك مسئله شناخته شده است و اين افراد نبايد اين آمپول را تزريق كنند.

وي در پاسخ به اين پرسش كه آمار مرگ ناشي از تزريق نا به جاي پني سيلين در كشور چقدر است گفت: اين موارد ثبت مي‌شود اما آمار جمع بندي سالانه موارد مرگ ناشي از تزريق با پني سيلين را نداريم.
نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
2.09773s, 19q