معاون درمان وزارت بهداشت گفت: مرگ 3 بیمار در یاسوج به علت تزریق پنی سیلین صحت ندارد و فقط علت مرگ یكی از این 3 بیمار مشكوك به تزریق با پنی‌سیلین است كه از طریق پزشكی قانونی در حال بررسی است.

به گزارش سلامت نیوز  حسن امامی رضوی در گفت و گو با ن فارس، افزود: خبر مرگ 3 بیمار یاسوجی به علت تزریق آمپول پنی‌سیلین كه دیروز در رسانه‌ها منتشر شد، خبر درستی نبود و نقل قول‌هایی كه در این خبر آمده بود به درستی منتقل نشده بود.

وی ادامه داد: در مورد مرگ این 3 بیمار در یاسوج تحقیق كردیم و مشخص شد كه قطعاً مرگ 2 نفر از آنها هیچ ربطی به تزریق با پنی سیلین نداشته است اما علت مرگ یكی از آنها مشكوك به تزریق با پنی‌سیلین است كه مسئولان پزشكی قانونی در حال بررسی موضوع هستند و هنوز این مسئله تأیید نشده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: مرگ بیماران در هر بیمارستان ممكن است رخ دهد و امر عجیب و غریبی نیست اما برای بیان علت مرگ بیمار باید با دقت و بر اساس شواهد دقیق علمی صحبت كرد.

وی افزود: در مورد تزریق با پنی‌سیلین وزارت بهداشت یك پروتكل و دستورالعمل دقیق علمی را به تمام مراكز بهداشتی و درمانی كشور ابلاغ كرده است. مطابق آن اگر فردی با تجویز پزشك می‌بایستی پنی‌سیلین تزریق كند در صورتی كه در ماه‌های اخیر پنی سیلین تزریق نكرده باشد از وی تست حساسیت به پنی سیلین گرفته می‌شود و در صورتی كه حساسیت نداشته باشد تزریق انجام می‌شود. همه مراكز دارای مجوز و معتبر بهداشتی و درمانی كشور اعم از دولتی و خصوصی موظف به اجرای این پروتكل هستند.

امامی رضوی گفت:‌ در همه جای كشور ممكن است یك در میلیون نفر به آمپول پنی سیلین حساسیت داشته باشند این یك مسئله شناخته شده است و این افراد نباید این آمپول را تزریق كنند.

وی در پاسخ به این پرسش كه آمار مرگ ناشی از تزریق نا به جای پنی سیلین در كشور چقدر است گفت: این موارد ثبت می‌شود اما آمار جمع بندی سالانه موارد مرگ ناشی از تزریق با پنی سیلین را نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha