عضو شورای شهر تهران گفت: امروز در تهرانی زندگی می کنیم که هفته‌ای 500 نفر به خاطر آلودگی هوا کشته می‌شوند.

آلودگی هوای تهران هفته‌ای 500 قربانی می گیرد

سلامت نیوز:عضو شورای شهر تهران گفت: امروز در تهرانی زندگی می کنیم که هفته‌ای 500 نفر به خاطر آلودگی هوا کشته می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، مجید فراهانی در جلسه امروز شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات کلانتری؛ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از ایشان انتظار ارائه برنامه عملیاتی در رفع مساله آلودگی هو ا می‌رفت. تهیه فهرست دقیق و جامعی از مواد آلاینده با توجه به فهرست موجود جامع نیست. باید ساز و کارهای ممنوعیت، حذف تدریجی و محدودیت در انتشار این آلاینده‌ها منتشر شود. استانداردهای انتشار آلاینده در دو سطح ملی و محلی تدوین گشته و قوانین و مقررات کنترل آلودگی هوا وضع شود.

به گزارش شورای شهر،وی با اشاره به قربانیان آلودگی هوا در تهران افزود: در سال 84 بیش از ده هزار نفر جان دادند و در سال 95 این عدد به دو برابر رسید. ما امروز در تهرانی زندگی می‌کنیم که هفته‌ای 500 نفر به خاطر آلودگی هوا کشته می‌شوند. در حقیقت گویا هفتگی یک ایرباس غول پیکر در شهرمان سقوط می‌کند و عین خیالمان نیست.

آرش حسینی میلانی، نیز در واکنش به اظهارات رئیس سازمان حفاظت از محیط‌ زیست گفت: شورای شهر تهران در پنجمین دوره یاری‌گر سازمان محیط زیست و پیگیری کننده تکالیف خاص و یا مشترک میان شهرداری تهران و سازمان حفاظت محیط زیست خواهد بود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با درایتی که در سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد و با برنامه ریزی مشخص بر روی بندهای قانون هوای پاک شاهد اجرایی شدن آنها باشیم.همچنین لازم است که گزارش سالانه‌ای نسبت به عملکرد این سازمان درباره وظایف قبل از شروع فصول آلودگی ارائه شود تا ما نیز موانع موجود را بشناسیم و بتوانیم بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌های مناسب‌تری داشته باشیم.

میلانی با تاکید بر اهمیت لایحه هوای پاک افزود: ساز و کارهای تامین منابع مالی برای اجرای قانون هوای پاک در دستور کار قرار گرفته است، نیاز است که در خصوص تبصره 2 ماده 8 قانون هوای پاک و اجرایی شدن آن در بودجه سالانه ردیفی برای جایگزینی موتورهای برقی که در آن پرداخت تسهیلات با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 10 ساله وجود دارد در نظر گرفته شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha