رئیس دانشگاه علوم پزشكی كردستان از تدوین طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر استان توسط این دانشگاه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل ازفارس ، طیب قدیمی دوشنبه‌ شب در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر كردستان در سالن شهدای گمنام استانداری، اظهار داشت: این طرح بر اساس گزارشات و پیشنهادهای اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تدوین می‌شود.
وی عنوان كرد: گزارشات و پیشنهادهای اعضای شورای هماهنگی در قالب یك برنامه جامع جمع‌آوری و بعد از تصویب در شورا در قالب اصلاحیه و مطابق با آیین‌نامه مبارزه با مواد مخدر قابلیت اجرایی پیدا می‌كند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی كردستان خاطرنشان كرد: در این طرح راهكارهای علمی و عملی در راستای پاكسازی محیط و جمع‌آوری معتادان پرخطر در استان ارائه و اجرا می‌شود.
به گفته قدیمی، در طرح جمع‌آوری و ساماندهی معتادان پرخطر، آموزش مهارت‌های زندگی و فنی و حرفه‌ای به منظور بهبود و جلوگیری از فراهم شدن زمینه برگشت آنان به دوران اعتیاد نیز پیش‌بینی می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی كردستان اضافه كرد: بر اساس این طرح معتادانی كه رغبتی برای ترك اعتیاد و بازگشت به اجتماع ندارند، جمع‌آوری می‌شوند و با آموزش‌های مختلف، درمان و ایجاد اشتغال‌های موثر آنان را در مسیر ترك و بازگشت به خانواده و جامعه قرار می‌دهند.
وی با اشاره به اینكه این طرح زمینه پاكسازی محیط‌های شهری و روستایی و محل تجمع معتادان پرخطر را فراهم می‌سازد، یادآور شد: علاوه بر این، تدوین و تصویب این طرح میزان رضایتمندی اعضای جامعه را نیز افزایش می‌دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی كردستان اظهار داشت: دستگاه‌های عضو شورای مبارزه با مواد مخدر استان تا اجرای این طرح همچون گذشته در زمینه پیشگیری و درمان معتادان به منظور جلوگیری از افزایش آنان و ابتلا به بیماری‌های ناشی از این معضل تلاش می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha