سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 22883

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌ شرقی خواستار گنجاندن یك واحد درسی درباره پیامدها و مضرات اعتیارد به مواد مخدر در بین دروس دوره‌های راهنمایی و متوسطه به تناسب هر سال شد.

به گزارش سلامت نیوز  مسعود خرم‌نیا در گفت‌وگو با  فارس  اظهار داشت: مواد مخدر بزرگ‌ترین حربه دشمن برای ایجاد معضلات اجتماعی بوده و این پدیده با یك نشانه‌روی هدفمند و هدایت شده مراكز حیاتی كشور اعم از خانواده، مدرسه، دانشگاه و محیط‌های كاری را هدف قرار داده است.
وی، نقش خانواده برای پیشگیری از اعتیاد را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: بدون شك نخستین كانون تامین سلامت اجتماعی خانواده‌هاست و والدین با اطلاع‌رسانی صحیح به فرزندان و انجام مراقبت‌های خاص می‌توانند از این بلای خانمانسوز پیشگیری كنند.
رئیس پلیس استان آذربایجان شرقی، كار فرهنگی در زمینه زدودن چهره زشت اعتیاد از جامعه را گره‌گشا دانست و تصریح كرد: بسترسازی لازم برای آگاه‌سازی از آثار شوم اعتیاد باید از مدارس آغاز شود و در بین دروس دوره‌های راهنمایی و متوسطه به تناسب هرسال حداقل یك درس با محتوای كارشناسی شده افزوده شود و آموزش لازم به دانش آموزان داده شود.
این مقام انتظامی، ایجاد تعامل بین پلیس و مدارس را امری ضروری دانست و اظهار داشت: تشكیل جلسات مختلف آگاه‌سازی و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در مدارس بسیار مفید است و پلیس می‌تواند با این اقدام پیام خود را به دانش‌آموزان منتقل كند.
خرم‌نیا با اشاره به تهدیدات مواد مخدر در دانشگاه‌ها گفت: دشمن به علت اهمیت و حساسیت بالای جوامع دانشگاهی فعالیت در این حوزه را در دستور كار قرار داده است و با عرضه و تعریف مواد افیونی خاص برای این طبقه سعی در اغفال جوانان ما دارد.
رئیس پلیس آذربایجان شرقی، تشكیل كانون‌های مبارزه با اعتیاد و برگراری همایش‌ها و نمایشگاه‌های مختلف در دانشگاه‌ها را زمینه‌های تعامل پلیس با دانشگاه‌ها عنوان كرد و افزود: پلیس با ایجاد تعامل خوب با دانشگاه‌ها می‌تواند بسترهای فرهنگی لازم برای ایجاد سلامت اجتماعی و ریشه‌كن كردن اعتیاد را فراهم كند.
خرم‌نیا، محیط‌های كاری را یكی از كانون‌های مهم اجتماعی دانست و گسترش مصرف مواد مخدر در این مكان‌ها را بسیار خطرناك عنوان كرد و گفت: آگاه‌سازی كارفرمایان از عواقب مواد مخدر و كنترل كردن پلیس و سركشی به كارگاه‌های خصوصی راهشگا است و كارفرمایان باید از به كارگیری افراد معتاد تحت هر شرایطی خودداری كنند و به محض مشاهده موارد خاص بلافاصله به پلیس خبر دهند.
فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی، حل معضل اعتیاد و ریشه‌كنی مواد مخدر را نیازمند یك عزم و اراده ملی قوی دانست و اظهار داشت: برای ریشه‌كن كردن اعتیاد در جامعه نیازمند عزم و اراده ملی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha