ر صورت انسان به‌طور طبیعی تحدب‌هایی وجود دارد که به جذاب بودن چهره کمک می‌کند.

برایم «گونه»‌ بگذار و صورتی گونه گون بساز!

سلامت نیوز:استخوان‌بندی قوی و برجستگی گونه ازجمله علائم بارز یک صورت جوان، زیبا و سالم است. از این رو است که بسیاری از خانم‌ها راغب می‌شوند تا با عمل زیبایی «گونه گذاری»، بر زیبایی و طراوت صورت خود بیفزایند. عوامل مختلفی مانند بالارفتن سن، تصادف یا حتی کوچک بودن حجم گونه به‌صورت مادرزادی، موجب می‌شود تا افرادبه سمت روش‌های مختلف گونه‌گذاری سوق یابند.


به گزارش سلامت نیوز، ایران نوشت: دکترنازنین سادات نبوی در این زمینه می‌گوید: در صورت انسان به‌طور طبیعی تحدب‌هایی وجود دارد که به جذاب بودن چهره کمک می‌کند. داشتن(گذاشتن) گونه مناسب هم به نوعی تأکید بر همین تحدب‌هاست تا صورت را جذاب‌تر و قابل قبول‌تر نشان دهد. این جراح و متخصص پوست، مو و زیبایی در ادامه با اشاره به اینکه گونه‌گذاری به روش‌های مختلفی انجام می‌شود، توضیح می‌دهد: برخی افراد برای این عمل زیبایی کاندیدای مناسبی هستند افرادی که به هر دلیلی اشکال در فرم گونه دارند، بعضی‌ها ممکن است از بدو تولد به لحاظ ساختار فیزیکی گونه زیبایی نداشته باشند مثلاً گونه کم‌حجمی دارند یا در مواردی بر اثر کاهش وزن و لاغری زیاد یا ابتلا به بیماری‌های مزمن گونه‌ها تحلیل رفته باشد.


به گفته دکترنبوی بالارفتن سن هم ممکن است باعث تغییر در حجم گونه شود، بیماری پیشرفته و مزمن ایدز هم باعث لیپوآتروفی می‌شود مشکلی که در نتیجه آن حجم چربی‌های اطراف گونه بسیار کم می‌شود؛ همه دلایلی که گفته شد می‌تواند سبب شود این دسته از افراد کاندیدای جراحی گونه‌گذاری باشند تا با حجم دهی به گونه روحیه فرد هم تقویت شود. گونه‌گذاری توسط متخصصین پوست، جراحان پلاستیک و جراحان سروگردن به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. او تزریق ژل یا فیلر یا چربی را از انواع روش‌های گونه‌گذاری معرفی می‌کند و می‌گوید: ژل‌ها یا فیلرها حاوی مواد پرکننده‌ای هستند که در بیشتر موارد از جنس هیالورونیک اسید هستند (هیالورونیک اسید ماده‌ای است که به‌طور طبیعی در پوست قرار دارد و محتوای پوست را تأمین می‌کند)، ژل‌هایی که از این جنس هستند به‌صورت فراوری شده و به شکل فیلرهای استریل در سرنگ‌های آماده از طریق تزریق وارد منطقه مورد نظر می‌شوند، این عمل به صورت سرپایی در مطب یا کلینیک انجام می‌شود، این روش، روشی بسیار سریع و آسان و بدون درد و عوارض خاص است که می‌تواند در مدت زمان کوتاهی فرد را به نتیجه مطلوب برساند.


طول عمر گونه تزریقی


در عمل‌های زیبایی غیرتهاجمی طول مدت ماندگاری عمل انجام شده اهمیت زیادی دارد. به گفته دکترنبوی در این عمل طول ماندگاری رابطه مستقیم با جنس هیالورونیک اسیدی که به کار می‌رود دارد، اگر هیالورونیک اسیدی که به کار رفته استاندارد باشد معمولاً پس از یک تا دو سال تجزیه می‌شود البته انواع 6 ماهه و 8 ماهه این مواد هم وجود دارد؛ پس از اینکه فیلر اثر خود را از دست داد فرد در صورت تمایل می‌تواند دوباره تزریق را تکرار کند، البته بعد از چند بار تزریق چون مقداری فیلر داخل پوست باقی می‌ماند نهایتاً فرد ممکن است احساس کند همیشه گونه خوبی دارد و دیگر نیاز به تزریق وجود ندارد.
تزریق چربی روش دیگری است که برای گونه‌گذاری و پرکردن قسمت‌های دیگر صورت به کار می‌رود، این جراح و متخصص پوست در توضیح این روش می‌گوید: چربی‌های به کار رفته از بدن خود فرد گرفته می‌شود و جراحان بیشتر از ناحیه زیر شکم یا داخل ران استفاده می‌کنند. سپس چربی‌های مفید و غیرمفید به وسیله لیپوساکشن جداسازی می‌شوند و در نهایت بوسیله تزریق، چربی را وارد منطقه مورد نظر می‌کنند، بر اساس میزان کوچک بودن حجم گونه، پزشک معالج تصمیم می‌گیرد تا چه اندازه چربی برای تزریق مورد نیاز است، هر چند علاقه بیمار هم در این میزان مدنظر قرار می‌گیرد، گفتنی است گونه‌گذاری از طریق تزریق ژل یا فیلر و چربی به صورت سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی انجام می‌شود.


لیفت گونه هم از دیگر روش‌هایی است که امروزه در گونه‌گذاری از آن استفاده می‌شود.
دکترنبوی در زمینه این روش توضیح می‌دهد: در لیفت گونه از تکنیک جراحی استفاده می‌شود، بدین طریق که جراح پشت خط رویش مو در قسمت شقیقه‌ها را برش می‌دهد و با کارگذاری وسیله‌ای روی استخوان، در ناحیه گونه، پوست کشیده می‌شود، برشی که جراح انجام می‌دهد نیاز به بخیه دارد و ابزاری که با هدف کشیدگی پوست، کار گذاشته شده به مرور زمان تجزیه و حل می‌شود و گونه لیفت شده و کشیده باقی می‌ماند.


او در ادامه پروتزگذاری را که بیشتر توسط جراحان پلاستیک انجام می‌شود روشی دائمی برای گونه‌گذاری معرفی می‌کند و می‌افزاید: در این روش جراح به کمک برش کوچکی در دهان یا زیر پلک تحتانی، پروتز را که اغلب از جنس سیلیکونی است، وارد ناحیه گونه می‌کند، بعد از جاگذاری، محل برش داده شده بخیه می‌شود. پروتزهای گونه ماندگاری بیشتری دارند. در زمینه گونه‌گذاری نکته‌ای که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است این است که استفاده از تک تک روش‌های یادشده باید توسط پزشک متخصص و ماهر انجام شود، متأسفانه افرادی هستند که صلاحیت کافی ندارند و با انجام روش‌های مختلف گونه‌گذاری و استفاده از مواد بی‌کیفیت تزریقی یا پروتزهای غیراستاندارد می‌توانند باعث ایجاد عوارضی شوند که برگشت‌ناپذیر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha