شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2289

افسردگی می‌تواند باعث شود فرد به طور غیرمعمول برای چند هفته یا بیشتر احساس اندوه،بی‌ارزشی، بی‌علاقگی به فعالیت‌هایی که قبلا از آن لذت می‌برد و بی‌‌قراری کند و حتی به فکر خودکشی بیفتد.

افسردگی بیماری جدی است که نیاز به درمان بوسیله پزشک متخصص اغلب با ترکیبی از درمان دارویی و روان‌درمانی دارد.

این نکات را در مواجهه  با افسردگی در نظر داشته باشید:

• برنامه‌ای واقع‌گرایانه برای خود تنظیم کنید. هنگامی که حالتان در حال بهتر شدن است، انتظار نداشته باشید که بتوانید برنامه کامل روزانه‌تان را به طور مرتب انجام دهید.

• سعی کنید افکار منفی مانند احساس شکست یا تقصیر را که افسردگی باعث ایجاد آنها می‌شود باور نکنید - این افکار با فروکش‌کردن افسردگی باید تسکین پیدا کند.

• در فعالیت‌هایی که باعث می شود احساس خوبی نسبت به خود پیدا کنید و از آنها لذت می برید شرکت کنید.

• هنگامی که در حالت افسردگی هستید، سعی کنید از گرفتن تصمیمات عمده در زندگی اجتناب کنید. اگر مجبور به انجام این کار هستید از دوستان معتمد یا اعضای خانواده‌تان کمک بگیرید.

• از مصرف الکل یا داروهایی که پزشک تجویز نکرده است خودداری کنید، چرا که ممکن است با داروهای ضد افسردگی تداخل‌های وخیمی را پیدا کنند، یا افسردگی را بدتر کنند.

• تا جایی که ممکن است ورزش کنید ـ دست کم 30 دقیقه در روز چهار تا شش بار در هفته.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مریم ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    4 0
    باسلام دختر 17 ساله ای هستم.سوم تجربی من نیمی از روزم رو در کنار دوستام تو مدرسه هستم متاسفانه به خاطر رفتار های پرخاشگرانه ای که در این دوران ممکن است برای هرنوجوانی رخ دهد روبه رو هستم.نه اینکه خودم اینگونه باشم.اگربخواهم ازخودم بگویم دختری هستم با احساسات فروان اما از ان دختر هایی که چهره شان رامقاوم نشان میدهند و هرچه هست در دلشان میریزند. وبا کوچک ترین رفتاری ازرده خاطر میشوم روحیه ای خیلی حساس دارم از زمان کودکی تا کنون همینگونه بودم و تغییر نکردم خیلی سعی کردم ولی نشد.متاسفانه دوستانی در مدرسه دارم که غرور وتکبر زیادی دارند.من هم که طاقت این چیزها ورفتار های مغرورانه ی ان هارا ندارم خیلی زود ناراحت میشوم.دوستان من از ان هایی هستند که یک روز خوبند ولی فردا رفتارشان برعکس میشود.میدانم نقطه ضعف از خودم است ولی دست خودم نیست خواهش میکنم کمکم کنید که چگونه در برابر دنیا قوی باشم و احساس ضعف نکنم.