رئیس كل بیمه مركزی، با اشاره به اینكه آیین‌نامه جدید بیمه درمان از طرف شورای عالی بیمه به شركت‌ها ابلاغ شده است، گفت: شركت‌های بیمه تا پایان سال جاری فرصت دارند با مدیریت ریسك و ارزیابی این رشته مقدمات لازم را برای آزاد‌سازی تعرفه این رشته بیمه‌ای فراهم كنند.

به گزارش سلامت نیوز جواد فرشباف ماهریان در گفت‌وگو با باشگاه خبری فارس، ضمن اشاره به اینكه آزادسازی تعرفه بیمه درمان در مرحله پنجم اصلاح نظام تعرفه‌‌ها انجام خواهد شد، اظهار داشت: شورای عالی بیمه در جلسات مكرر شرایط عمومی این بیمه‌نامه را اصلاح و تصویب و به شركت‌های بیمه ابلاغ كرده است.
وی در ادامه ضمن تأكید براینكه وضعیت فعلی جامعه و بروز بیماری‌های جدید، اهمیت این بیمه‌نامه را در سطح كشور بیش از گذشته نشان می‌دهد، افزود: با توجه به موارد مذكور شورای عالی بیمه در تصویب شرایط عمومی این بیمه‌نامه اصلاحات خاصی را انجام داده است.
به گفته این مقام مسئول صنعت بیمه، طبقه‌بندی گروه‌ها و چگونگی تحت پوشش قرار گرفتن آنها در بیمه‌های درمان از اصلاحات جدید شورای عالی بیمه درمورد شرایط عمومی این بیمه‌نامه است.
رئیس كل بیمه مركزی با اشاره به اینكه اكثر بیمه‌های درمان در قالب گروهی به متقاضیان ارائه می‌شود، گفت: در شرایط عمومی جدید این بیمه‌نامه، اگر خانواده‌ها تمایل به تحت پوشش قرار دادن كل اعضای خود به این بیمه‌نامه را داشته باشند، به راحتی می‌توانند در قالب یك گروه، بیمه درمان خود را از شركت‌ها خریداری كنند.
فرشباف ضمن تأكید براینكه شرایط جدید این بیمه‌نامه انتخاب گسترده‌ای را برای خدمات متفاوت درمانی شركت‌های بیمه به مشتریان به وجود آورده است، تصریح كرد: آزادسازی این بیمه‌‌نامه انتظارات خاصی را در جامعه ایجاد می‌كند كه این امر تأثیر زیادی در افزایش رقابت میان شركت‌های بیمه و پوپایی صنعت بیمه كشور خواهد داشت.
وی با اشاره به اینكه آیین‌نامه جدید بیمه درمان از طرف شورای عالی بیمه به شركت‌ها ابلاغ شده است، افزود: شركت‌های بیمه تا پایان سال جاری فرصت دارند با مدیریت ریسك و ارزیابی این رشته مقدمات لازم را برای آزاد‌سازی تعرفه این رشته بیمه‌ای فراهم كنند.
رئیس كل بیمه مركزی ضمن تأكید بر اینكه بیمه درمان دارای ضریب خسارت 123 درصدی است، تصریح كرد: بیمه مركزی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده آزاد‌سازی این رشته بیمه‌ای را در اوایل سال 90 پیش‌بینی كرده است كه اجرای این امر به گزارشات شركت‌های بیمه و آمادگی مردم جامعه در خریداری این بیمه‌نامه بستگی دارد.
به گفته وی اگر دراوایل سال آینده مشاهدات بیمه مركزی گویای این مطلب باشد كه آزاد‌سازی تعرفه بیمه درمان مردم و شركت‌های بیمه را با مشكلاتی زیادی مواجه نمی‌كند طرح مذكور را با مهیا شدن شرایط مطلوب با جدیت اجرا خواهیم كرد.
فرشباف درادامه اضافه كرد: با در نظر گرفتن شرایط وشناخت شركت‌های بیمه از اطلاعات بازار این رشته، آزاد‌سازی بیمه درمان آغاز خواهد شد البته در این روند بیمه مركزی تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از بروز تلاطم در بازار بیمه كشور انجام خواهد داد.
وی ضمن تأكید بر اینكه بیمه درمان یكی از رشته‌های مؤثر در زندگی مردم محسوب شده و نقش مهمی درافزایش بیمه‌شدگان كشور دارد، اظهارداشت: بیمه مركزی در شرایط عمومی جدید این بیمه‌نامه تعداد افراد گروهی این رشته را از50 نفر كاهش داده است.
رئیس كل بیمه مركزی افزود: در گذشته حداقل نفرات بیمه درمان گروهی 50 نفر منظور شده بود كه با اتخاذ سیاست‌های مناسب بیمه مركزی این تعداد كاهش یافته و شركت‌های بیمه مجاز به تحت پوشش قرار گرفتن حتی یك گروه خانوادگی نیز شده‌اند.
این مقام مسئول صنعت بیمه ضمن تأكید براینكه در گذشته مؤسسات و سازمان‌ها در قالب گروه قرار گرفته و بیمه‌نامه خریداری می‌كردند، تصریح كرد: در این شرایط بیمه شده با بیمه‌گذار در قراردادهای خود با بیمه‌گر متفاوت است به نحوی كه بیمه‌شدگان تحت پوشش شركت‌ها و یا مؤسسات بوده و بیمه‌گذار با بیمه‌گر قراردادهای خود را منعقد می‌كرد.
به گفته وی در حال حاضر با تغییر شرایط عمومی بیمه درمان، گروه ماهیت خود را به خانوار تنزل داده و با گسترش پوشش‌ و سرویس‌های درمانی خود فضای مطلوبی را برای ارائه پوشش‌های متنوع درمانی به وجود خواهد آورد.
رئیس كل بیمه مركزی با اشاره به اینكه بیمه مركزی در ماه‌های پایانی سال تمام اقدامات احتمالی را برای آزادسازی بیمه درمان انجام خواهد داد، اظهارداشت: به دلیل آنكه بیمه درمان ارتباط نزدیكی با خانواده‌ها دارد بیمه مركزی احتیاط‌های لازم را در مسیر آزاد‌سازی نرخ این رشته در دستور كار قرار داده و شركت‌های بیمه را ملزم به بررسی توانایی مدیریت ریسك و اكچوری این رشته از درمان كرده است.

* زمان مشخصی برای آزاد سازی بیمه درمان نیست

به گزارش فارس برخی از مدیران عامل شركت‌های بیمه معتقدند هنوز زیر ساخت‌های لازم برای آزاد‌سازی بیمه درمان در اوایل سال 90 مهیا نیست و دلایل خاص خود را بیان داشته‌اند.
رئیس كل بیمه مركزی در این رابطه اظهار می‌دارد‌: شورای عالی بیمه، سندیكای بیمه‌گران و مدیران عامل شركت‌های بیمه در جلسه اخیر هم‌اندیشی صنعت بیمه نظرات خود را در خصوص طرح‌های جدید بیمه‌ای و آزاد‌سازی نرخ بیمه درمان بیان داشتند كه با توجه با ضریب خسارت بالای این رشته بیمه‌ای اصلاح تعرفه آن باید با مكانیزم‌ها و آمادگی بیشتری همراه باشد.
به گفته فرشباف با توجه به اینكه این رشته بیمه‌ای برعكس سایر رشته‌های بیمه‌ای ضریب نفوذ بیش‌ از 60 درصد ندارد و دارای ضریب خسارت 120 درصد است باید اجرای طرح آزاد سازی‌ها آن با احتیاط های لازمی انجام شود.
رئیس كل بیمه مركزی تصریح كرد: شورای عالی بیمه با دریافت نظرات و گزارشات تخصصی شركت‌های بیمه و كارشناسان صنعت بیمه به‌‌زودی در یكی از جلسات خود و درصورت لزوم با حضور مدیران و دیگران كارشناسان تبعات آزاد‌سازی بیمه درمان بررسی و تصمیمات كارآمدی برای ارتقاء سطح كیفی رشته‌های بیمه‌ای كشور اتخاذ خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha