كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ جهانی بودجه‌ میدانی خود را برای رفع نیازهای درمانی حاد قربانیان بی‌شمار جنگ با افزایش 12درصدی نسبت به سال گذشته شكست.

 به گزارش سلامت نیوز  به نقل از فارس  كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ به منظور رسیدگی به نیازهای هر چه پیچیده‌‌تر جهانی موجود كه80 درصد از این بودجه نیز به درگیری‌های كلاسیك اختصاص می‌یابد ركورد بودجه‌ میدانی خود را برای رفع نیازهای درمانی حاد قربانیان بی‌شمار جنگ با افزایش 12درصدی نسبت به سال گذشته شكست.

درگیری‌های مسلحانه و دیگر شرایط خشونت‌آمیز موجود جهان به نسبت سال‌های گذشته، واكنش‌های بشردوستانه‌ هدفمند‌تر و متنوع‌تری را ایجاد كرده‌ است كه این موضوع را كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در ژنو با درخواست سالانه‌ خود از اعانه دهندگان مطرح كرده است.

به منظور آمادگی برای فعالیت‌های مورد نیاز، كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ از اهدا كنندگان خود درخواست 1،2میلیارد فرانك سوئیس را مطرح كرد تا بتواند سرمایه‌ لازم برای اجرای برنامه‌های خود در 2011 را تأمین كند.

ژاكوب كِلِنبرگر، رئیس كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در رابطه با موضوع شكست ركورد بودجه‌ میدانی كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در جهان می‌گوید: تكثیر گروه‌های مسلح غیردولتی در كنار هر چه طولانی‌تر شدن درگیری‌ها، صدمات و مصائب جدیدی را برای مردم گرفتار در جنگ به ارمغان آورده‌اند و حال مردم در معرض خطراتی چندگانه‌ از جمله بمبگذاری انتحاری تا خشونت جنسی قرار گرفته‌اند و بسیاری از آنان در حالتی از ترس دائم قرار دارند چرا كه راهكارهای سازگاری‌شان هر روز ناكارآمدتر می‌شود.

بودجه‌ 2011 كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ شامل ارقام اولیه‌ یك میلیارد و50 میلیون فرانك سوئیس برای عملیات میدانی و 183میلیون فرانك برای عملیات پشتیبانی در دفتر مركزی سازمان در ژنو است؛ بودجه‌ میدانی اولیه برای 2011 نیز 12درصد از بودجه‌ مشابه سال گذشته بیشتر است كه بیشترین مبلغ تا این تاریخ به حساب می‌آید.

* 13 عملیات كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ با تخصیص 120میلیون فرانك

كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ برای نخستین‌بار در نظر دارد تا 4 عملیات را با هزینه‌ سالانه‌‌ای بیش از 80 میلیون فرانك برای هر یك و 9 عملیات را با بودجه‌‌ سالانه‌‌ای بالاتر از 40 میلیون فرانك برای هر یك به طور همزمان اجرا كند.

حجم بودجه‌ میدانی پیشنهادی نشانگر پیچیدگی و تنوع نیازهایی است كه ما در فازهای اضطراری و بهسازی اولیه‌ با آنها مواجهیم. ما باید راه‌های جدیدتر و كارآمدتری را برای رسیدگی به این نیازها بیابیم، نه تنها باید چالش‌های حاد موجود مانند كمبود غذا، آب یا دارو را حل كنیم بلكه باید تلاشمان را هر چه بیشتر بر رسیدگی به آثار غیرمستقیم خصومت‌ها معطوف كنیم زیرا مردم به مراقبت‌های درمانی احتیاج دارند و مشاوره به قربانیان تجاوز جنسی نیز بسیار الزامی است.

* بزرگترین عملیات بشردوستانه‌ كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان

افغانستان برای دومین سال متوالی و با برآورد هزینه‌ بیش از 89 میلیون فرانك سوئیس، بزرگترین عملیات بشردوستانه‌ كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ را از لحاظ بودجه به خود اختصاص داده است.

این مبلغ مبین تعهد مضاعف سازمان برای رفع نیازهای درمانی حاد قربانیان بی‌شمار جنگ و نیز ارائه‌ كمك‌های لازم به تعداد بالای بی‌خانمانان این كشور است.

دیگر عملیات كلان این سازمان عبارتند از عملیات عراق، با بودجه‌ای بالغ بر 85،8 میلیون فرانك و عملیات سودان و پاكستان كه انتظار می‌رود به ترتیب 82،8 میلیون و 82،4 میلیون فرانك هزینه داشته باشند.

عملیات كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در یمن كه در آنجا این جمعیت بر امر كمك‌رسانی به ده‌ها هزار بی‌خانمان در نقاط مختلف كشور تمركز كرده است؛ قرار است بیشترین افزایش سرمایه را شاهد باشد یعنی از 23،9 به 48،8 میلیون فرانك و در این راستا 37 درصد از بودجه‌ میدانی كل به آفریقا تخصیص یافته كه در آن كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ نه فقط غذا و اقلام خانگی بین مردم گرفتار در درگیری مسلحانه و فقدان امنیت توزیع می‌كند، بلكه به آنان كمك می‌كند تا خود اتكایی خود را از طریق طرح‌های كشاورزی بازیابند.

در رابطه با اولویت‌های اصلی كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ برای 2011 نیز گر چه بودجه‌ بلند پروازانه است اما بر اساس تحلیل جامعی از نیازها تعیین شده است.

*80 درصد بودجه مختص به درگیری‌های جهانی

این بودجه واقعگرایانه بوده و صلیب سرخ را قادر خواهد ساخت تا به اهدافش دست یابد البته 80 درصد از این بودجه به درگیری‌های كلاسیك اختصاص خواهد یافت ولی در نظر داریم تا به نیازهای ناشی از دیگر اشكال خشونت هم توجه كنیم یعنی از برخوردهای قبیله‌ای گرفته تا خشونت‌های شهری چرا كه در این موارد هم آثار تحمیل شده به مردم می‌تواند شدید باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha