سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 228965

رئیس اتحادیه عطاران و سقط ‌فروشان گفت: بازرسان اتحادیه با آن دسته از عطاری هایی که روی شیشه هایشان تبلیغات فریبنده انجام می‌دهند، برخورد جدی کرده و در صورت تکرار نیز عطاری متخلف پلمب می‌شوند. از مردم تقاضا داریم آگاهی خود را در این زمینه ارتقاء دهند و گول تبلیغات عجیب و غریب برخی از عطاری ها را نخورند.

سلامت نیوز: رئیس اتحادیه عطاران و سقط ‌فروشان گفت: بازرسان اتحادیه با آن دسته از عطاری هایی که روی شیشه هایشان تبلیغات فریبنده انجام می‌دهند، برخورد جدی کرده و در صورت تکرار نیز عطاری متخلف پلمب می‌شوند. از مردم تقاضا داریم آگاهی خود را در این زمینه ارتقاء دهند و گول تبلیغات عجیب و غریب برخی از عطاری ها را نخورند.

به گزارش سلامت نیوز، علیرضا رضایی قهرودی در گفت و گو با جام جم انلاین در رابطه با فروش قرص برنج در برخی عطاری ها بیان کرد: اتحادیه به تمامی عطاری های سراسر تهران هشدار های لازم را در قالب پیامک و تعهد محضری بیان کرده است که به هیچ عنوان حق فروش دارو و مواد سمی بخصوص "قرص برنج" را ندارند. اکثرا عطاری هایی که مجوز ندارند این دسته از قرص های غیر مجاز را در اختیار مردم می گذارند چرا که این قرص ها به صورت قاچاق وارد کشور شده و فروش آن ها در عطاری ها غیرقانونی است. همان طور گفتیم، مرتبا اتحادیه به عطاری ها پیامک می زند که قرص برنج نباید توسط هیچ عطاری فروخته شود و تعهد محضری از کسانی که پروانه کسب می گیرند، دریافت می کنیم.

وی افزود: بازرس های اتحادیه، اصناف، تعزیرات و سازمان غذا و دارو مرتب روی عطاری ها نظارت های جدی را دارند و اگر افراد متخلف شناسایی شوند به شدت با آنها برخورد شده و مغازه آنها نیز پلمب می شود. مردم دقت داشته باشند در صورت مشاهده تخلفی حتما به اتحادیه عطاران اطلاع دهند، ما به سرعت عطاری مورد نظر را بازرسی کرده و پیگیری های لازم برای آن نیز صورت می پذیرد. اما نکته ای که وجود دارد این است، اگر قرص برنج در کشور فروخته می شود به این معنی نیست لزوما از عطاری ها این کار صورت پذیرفته است هر چند که گاهی، برخی عطاری ها که تعداد اندکی هستند، تخلف می کنند اما برای برخورد با فروش قرص برنج، باید از ریشه برخورد کرد.

رضایی قهرودی خاطرنشان کرد: در 2 سال اخیر ما تنها 2 مورد در خصوص فروش قرص برنج شکایت داشتیم که هر 2 عطاری پلمب شدند. اتحادیه خواستار این است که رسانه ها آگاهی مردم را در این خصوص بالا ببرند، مردم نیز دقت داشته باشند از عطاری های مجاز نیاز های خود را خریداری کنند.

رئیس اتحادیه عطاران و سقط ‌فروشان هشدار داد: مردم با مراجعه به پزشکان طب سنتی و دریافت نسخه داروی خود را از عطاری ها تهیه نمایند و هیچگاه خودسرانه و بدون مشورت پزشک دارویی را مصرف نکنند. این موضوع در خصوص داروهایی دیگر مانند داروهای افزایش میل جنسی، ترک اعتیاد، لاغری و ... نیز صدق می کند لذا هشدار داده می شود افراد بدون توصیه پزشک این دسته از داروها را استفاده نکنند.

وی در رابطه با برخی از تبلیغات اغواگرایانه عطاری ها به جام جم انلاین گفت: بازرسان اتحادیه با آن دسته از عطاری هایی که روی شیشه هایشان تبلیغات انجام می‌دهند، برخوردی جدی کرده و در صورت تکرار نیز عطاری متخلف پلمب می‌شود. مردم نیز آگاهی خود را در این ارتقاء دهند و گول تبلیغات عجیب و غریب برخی از عطاری ها را نخورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha