رییس مركز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به افزایش موارد ابتلا به آنفلوانزای فصلی گفت: هیچ نگرانی درباره كمبود واكسن آنفلوانزا در كشور وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز ، دكتر محمد مهدی گویا در جمع خبرنگاران، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر آمار دقیقی از مبتلایان به آنفلوانزا نداریم و معمولاً روزانه 20 تا 30 نفر در سطح كشور تشخیص قطعی آنفلوانزا داده می‌شود كه انتظار می‌رود طی روزهای آینده این میزان افزایش یابد.
وی افزود: برای تمام موارد شدید آنفلوانزا در سراسر كشور امكانات لازم مانند بخش‌های ایزوله و غیرایزوله فراهم است و این در حالی است كه در اغلب موارد بیماری آنفلوانزا، نیازی به بستری شدن ندارند و استراحت در منزل برای آنها كفایت می‌كند.
دكتر گویا با اشاره به این كه هنوز بیماری آنفلوانزای فصلی در كشور گسترش نیافته است، تصریح كرد: انتظار داریم طی روزهای آینده شاهد افزایش موارد این بیماری باشیم، در مجموع در حال حاضر موارد این بیماری در استان‌های تهران، شیراز، اصفهان، همدان، قم و خراسان رضوی بیشتر گزارش شده است.
وی در ادامه درباره آنفلوانزای نوع A (H1N1) گفت: این بیماری در انگلیس و چند كشور دنیا شایع شده، ایران نیز به طور مرتب این موضوع را پیگیری كرده و در صورت مشاهده این بیماری، حتماً اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام می‌دهد اما باید به این نكته اشاره كرد كه آنفلوانزای نوع A یا (H1N1)‌ تفاوتی با آنفلوانزای معمولی ندارد و نگرانی مانند سال گذشته ایجاد نخواهد كرد.
دكتر گویا در پایان خاطر نشان كرد: واكسن آنفلوانزای فصلی به میزان كافی در داروخانه‌ها موجود است و وزارت بهداشت برای گروه‌های هدف شامل پرسنل مراكز بهداشتی و درمانی و برخی مشاغل خاص، تزریق این واكسن را در برنامه‌های خود قرار داده است و سایر افراد باید با مراجعه به پزشك برای تجویز و تزریق این واكسن اقدام كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha