بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا رعایت نكات بهداشتی و رعایت بهداشت فردی است.

به گزارش سلامت نیوز دكتر محمد مهدی گویا در نشست خبری كه به منظور اطلاع‌رسانی بیشتر در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا در مركز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ظرف روزهای اخیر، افزایش ابتلا به آنفلوانزای فصلی را در بعضی از نقاط كشور داشتیم و لازم است كه مردم از این بیماری اطلاع داشته و از خودشان مراقبت كنند.
وی با بیان این كه آنفلوانزا بیماری است كه سریع انتقال پیدا می‌كند، به ضرورت شستن دستها در پیشگیری از این بیماری اشاره كرد و افزود: به هنگام سرفه و عطسه حتماً از دستمال استفاده شود و بعد از استفاده، آنها را داخل كیسه پلاستیكی قرار داده و در سطل زباله بیندازند.
به گفته وی تب شدید، درد بدن، سرفه، گلودرد و سردرد و آبریزش چشم، آبریزش بینی و اسهال از علائم شایع آنفلوانزا است كه با مشاهده این علائم افراد حتماً باید به پزشك مراجعه كنند.
دكتر گویا تصریح كرد: افراد مبتلا به این بیماری با استراحت كافی می‌توانند شانس انتقال این بیماری را به دیگران كاهش دهند.
وی تأكید كرد: به دانش‌آموزان توصیه می‌شود حتماً پس از گذراندن دوره درمان و بهبودی كامل به مدرسه بازگردند تا از مبتلا شدن سایر دانش‌آموزان جلوگیری شود. زیرا این بیماری می‌تواند جان دانش‌آموزان مبتلا به بیماری‌های قلبی و تنفسی را به خطر بیندازد.
وی خاطرنشان كرد: بیماران مبتلا به آنفلوانزا از خود درمانی پرهیز كنند و حتماً با تجویز پزشك آنتی‌بیوتیك استفاده كنند.
رئیس مركز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: افراد بالای 60 سال، كودكان، زنان باردار، بیماران دیابتی، قلبی – عروقی، كلیوی و همچنین بیمارانی كه نقص ایمنی دارند با شروع فصل سرد سال واكسن آنفلوانزا را دریافت كنند.
به گفته وی اگر آنفلوانزا در این گروه پیشگیری نشود، عوارض شدیدی را به همراه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha