مدیر اجرایی معاینه فنی از اضافه شدن بخش معاینه فنی موتورسیکلت‌ها تا سه ماه آینده خبر داد.

تا سه ماه آینده بخش معاینه فنی موتورسیکلت‌ها اضافه می‌شوند

سلامت نیوز: مدیر اجرایی معاینه فنی از اضافه شدن بخش معاینه فنی موتورسیکلت‌ها تا سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سعید قیصر با حضور در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در پاسخ به این سؤال که چرا معاینه فنی موتورسیکلت‌ها در سامانه «سیمفا» نیامده و این درحالی است که شهرداری برنامه‌های ویژه‌ای برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها دارد، گفت: افزودن بخش معاینه فنی ویژه موتورسیکلت‌ها از الزامات ماست که همه مراکز متعهد شده‌اند تا سه ماه آینده آن را اضافه کنند. همچنین به مراکز در حال تأسیس نیز عنوان کردیم که یکی از الزامات مجوز تأسیس آنها، بخش معاینه فنی ویژه موتورسیکلت‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به دلایل تأخیر این امر گفت: متأسفانه هنوز حدود مجاز آلایندگی را از شورای عالی محیط‌زیست دریافت نکرده‌ایم تا بر مبنای آن بتوانیم در مورد حد مجاز این موضوع برنامه‌ریزی کنیم.

مدیر اجرایی معاینه فنی ادامه داد: البته محدودیت‌های دیگری نیز وجود دارد؛ یکی از آنها این است که ما هنوز به خودکفایی در تجهیزات معاینه فنی نرسیده‌ایم. تجهیزات مورد نظر وارداتی است و یکی از الزامات شرکت‌های سازنده این است که در این زمینه با ما همکاری کنند.

وی گفت: اما در مورد شرکت‌های واردکننده یا تولیدکننده موتور هنوز این همکاری با ما صورت نگرفته است و نرم‌افزار مذکور از طریق آنها در اختیار ما قرار نگرفت.

قیصر تصریح کرد: البته به این موارد باید به ناخوانا بودن پلاک بسیاری از موتورها هم اشاره کرد که نمی‌توان اعمال قانونی مناسب در مورد آنها انجام داد؛ ضمن اینکه حتی اگر موتورسیکلت‌ها مجوزهای لازم را دریافت کنند، می‌توانند تنها با استفاده از یک پیچ‌گوشتی به ساختار اولیه بازگردند.

مدیر اجرایی معاینه فنی با تأکید بر این مطلب که بخش عمده آلودگی در تهران مربوط به موتورسیکلت‌ها است، گفت: متأسفانه کنترل این راکب کوچک بسیار دشوار است و علاوه بر سازمان محیط‌زیست، باید وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز پای کار بیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha