جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 229176

نوشیدن ۵ تا ۶ لیوان آب ممکن است در اوایل زیاد به نظر برسد، اما به مرور ساده و به تبدیل به یک عادت خوب می شود.

چه افرادی صبح‌ها حتما باید آب بنوشند؟

سلامت نیوز: نوشیدن ۵ تا ۶ لیوان آب ممکن است در اوایل زیاد به نظر برسد، اما به مرور ساده و به تبدیل به یک عادت خوب می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  هر روز صبح آب بنوشیدحتما شما هم می دانید که به طور متوسط باید روزانه ۷ تا ۸ لیوان آب بنوشید و احتمالا شنیده اید که صبح بعد از بیدار شدن از خواب آب بنوشید. اما شاید علت آن را ندانید و فکر نمی کنم بدانید نوشیدن آب بعد از بیدار شدن از خواب چقدر مهم است. انجام دادن این کار مزایا و فواید درمانی زیادی در شرایط مختلف دارد، مانند کاهش دردهای دوره ای بدن، آسم و حتی سرطان!

 مصرف آب  برای چه افرادی ضروری است؟

شما باید در طول روز آب بنوشید، چون ۷۰ درصد بدن شما از آب تشکیل شده است. همچنین ۷۵ درصد بافت عضلات و ۸۲ درصد خون نیز از آب تشکیل شده است. با این وصف آب در عملکرد درست بدن نقش مهمی دارد، گذشته از این نوشیدن آب قبل از غذا خوردن یا هر چیزی باعث پاک سازی سیستم داخلی بدن شما می شود.

در واقع این کار می تواند به پاکسازی روده بزرگ کمک کند، به طوری که مواد مغذی که وارد بدن می شود به خوبی جذب بدن گردد. وقتی که شما صبح زود آب بنوشید این کار بدن را به خون سازی ترغیب می کنید و این یعنی تولید خون تازه. این به اصطلاح خون تازه کمک می کند تا بدن خود را بازسازی کند و در نهایت به معنی درمان بیماری ها خواهد بود.

ابن افراد صبح‌ها حتما آب بنوشند

۱- افرادی که کمردرد دارند

۲- افرادی که زود عصبانی می‌شوند

۳- افرادی که استرس بیش از حد دارند

۴- افرادی که بیماری‌های عفونی دارند

چرا باید هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب آب بنوشید؟فواید بیشتری از آب را بخوانید

۱-آب باعث می شود پوستی سالم داشته باشید. چون آب می تواند، سموم را از خون حذف کند و این باعث شود، پوستی درخشان داشته باشید.

۲-آب روی تعادل سیستم لنفاوی اثر دارد. نوشیدن آب هر روز صبح قبل از هر کاری باعث می شود سیستم لنفاوی (بیشتر) متعادلی داشته باشید. این فایده از این لحاظ قابل اهمیت است که غدد لنفاوی در سیستم لنفای مسئول مبارزه با عفونت هستند. علاوه بر این غدد (لنفاوی) به تعادل مایعات بدن نیز کمک می کند.

۳-آب باعث کاهش وزن می شود! مصرف حدود ۱۶ اونس آب خنک می تواند متابولیسم بدن را تا ۲۵ درصد افزایش دهد. اگر هدفتان کاهش وزن باشد، می توانید هر روز صبح با نوشیدن آب به کاهش وزن اضافه کمک بیشتری کنید.

۴– آب حتی ممکن است، بعضی از بیماری ها را نیز درمان کند. آب به عنوان یک تصفیه کننده به خوبی شناخته شده است، بنابراین وقتی که بدن نیز تمیز و تصفیه شده باشد، برخی از بیماری ها به آسانی حذف و مبارزه با بیماری برای بدن راحت تر می شود. همچنین نوشیدن آب می تواند به روند درمان بیماری های مانند: استفراغ درمان، اختلالات قاعدگی، سرطان، بیماری های گلو، بیماری های چشم، بیماری های ادراری، بیماری های کلیه، سل، ورم مفاصل، اسهال و سردرد کمک کند.

در پایان

پس فراموش نکنید، وقتی که از خواب بیدار می شوید، نوشیدن ۵ لیوان آب می تواند باعث نتایج عالی برای شما شود. فقط باید این را به یک عادت تبدیل کنید تا به مرور از فواید آن بهره مند شوید.

نوشیدن ۵ تا ۶ لیوان آب ممکن است در اوایل زیاد به نظر برسد، اما به مرور ساده و به تبدیل به یک عادت خوب می شود. به یاد داشته باشید باید آب را قبل از خوردن یا نوشیدن هر چیز دیگری مصرف کنید. توصیه می شود یک ساعت قبل از خوردن صبحانه آب بنوشید.

این موارد فقط بخشی از فواید آب برای جسم ما بود، اگر آب نباشد، نه زندگی است و نه سلامتی، پس سعی کنیم نسبت به مصرف آب در شرایط فعلی بحران کمبود آب، آگاه باشیم و صرفه جویی کنیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha