بیش از 95درصد از عملهای جراحی گوش ،‌حلق ،‌بینی و سروگردن كه در جهان صورت می گیرد در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشكی مشهد نیز قابل انجام است.

به گزارش سلامت نیوز ، ‌مدیر گروه گوش، حلق، ‌بینی و سر وگردن دانشگاه علوم پزشكی مشهد با اشاره به این كه هم اكنون اعمال جراحی تخصصی و فوق تخصصی متداول در حوزه گوش، حلق، ‌بینی و سر وگردن در بیمارستان های مشهد قابل انجام بوده و نیازی به اعزام بیمار به دیگر مراكز درمانی داخلی و خارجی وجود ندارد گفت: ‌برخی از موارد عمل های جراحی بسیار نادر که احتمال انجام آن هر دو یا سه سال یك بار اتفاق می افتد نیز در مشهد قابل انجام است.
دكتر محمد مهدی قاسمی كاشت حلزون شنوایی برای كودكان زیر سه سال و درمان كم شنوایی های عصبی با كاشت پروتزهای سمعك بر روی جمجمه را از جمله فعالیت ها در حوزه درمان ناشنوایی در مشهد برشمرد و اظهار امیدواری كرد:  اعمال نادر كاشت سمعك بر روی پایه مغز نیز با توجه به قابلیت ها و توانمندی های مناسب متخصصان این حوزه به زودی در مشهد قابل انجام شود.
وی ترمیم پرده گوش ناشی از عفونت، ‌ترمیم و تعویض استخوانچه در گوش میانی و  درمان ناشنوایی های ناشی از عفونت را از دیگر توانمندی های متخصصان مشهدی برشمرد.
مدیر گروه  گوش، حلق، ‌بینی و سر وگردن دانشگاه علوم پزشكی مشهد با اشاره به همكاری مناسب و مطلوب گروه گوش و حلق و بینی و سر وگردن با دیگر گروه ها از جمله گروه اعصاب گفت: ‌این تعامل موجب شده است انجام عمل های جراحی به ویژه در درمان تومورهای بدخیم كه موجب اختلال در سیستم عصبی و مغز بیمار می شود  با موفقیت بیشتری در مشهد انجام شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha