شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 229261

مهم‌ترین عامل در حفظ سلامت و شادابی پوست، «نوع تغذیه»شماست و اینکه تا چه‌حد از مصرف مواد غذایی مضر پرهیز داریم همچنین «سلامت کبد» و رعایت تدابیر ویژه برای جلوگیری از ابتلا به کبد چرب نیز بسیار در حالت، رنگ و سلامت پوست شما مؤثر است.

خوراکی‌هایی باعث «پیری زودرس» می‌شوند

سلامت نیوز: مهم‌ترین عامل در حفظ سلامت و شادابی پوست، «نوع تغذیه»شماست و اینکه تا چه‌حد از مصرف مواد غذایی مضر پرهیز داریم همچنین «سلامت کبد» و رعایت تدابیر ویژه برای جلوگیری از ابتلا به کبد چرب نیز بسیار در حالت، رنگ و سلامت پوست شما مؤثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، در ادامه برخی از موادی را که باعث پیری زودرس پوست و ایجاد چین‌وچروک در پوست می‌شوند بررسی می‌کنیم:

شکر سفید؛ دلایل متعددی وجود دارند که باعث می‌شوند رژیم غذایی مملو از شکر، شما را پیرتر نشان دهد؛ وقتی که قند اضافی وارد بدن می‌شود، به کلاژن‌های پوست وصل شده و آن را سفت و غیر قابل انعطاف نشان می‌دهد و از دست رفتن حالت ارتجاعی پوست جوان باعث ایجاد چروک‌های عمیق در آن شده و پوست را پیرتر نشان می‌دهد.

چربی‌های ترانس؛ همانند شکر، چربی‌های ترانس اضافی نیز پوست را سفت و غیر قابل انعطاف می‌کنند؛ این چربی‌ها، سرخرگ‌ها و رگ‌های خونی کوچک را مسدود و سفت می‌کنند و در نتیجه، پوست، به نظر پیر می‌رسد.

شیرین‌کننده‌های مصنوعی؛ شیرین‌کننده‌های مصنوعی مثل آسپارتام با بروز سردرد و دردهای مفاصل در ارتباط هستند و می‌توانند اشتیاق شما را برای خوردن شیرینی‌جات، افزایش دهند.

قهوه؛ قهوه و سایر خوراکی‌های کافئین‌دار نیز باعث از دست رفتن آب بدن می‌شوند و پوست را خسته نشان می‌دهند.

نوشیدنی‌های گازدار؛ نوشیدنی‌های گازدار به این دلیل که حاوی مقدار زیادی شکر هستند، باعث از دست رفتن آب بدن می‌شوند؛ این امر باعث خستگی بدن و خسته به نظر رسیدن صورت می‌شود، به‌جای نوشیدنی‌های گازدار از آب استفاده کنید.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا؛ این‌گونه نوشیدنی‌ها هشت برابر بیشتر از نوشیدنی‌های گازدار باعث تخریب مینای دندان می‌شوند و در نتیجه، دندان‌ها زرد و غیرسالم به نظر می‌رسند و اثرات بسیار مخرب خود را به‌روی پوست و کبد شما نشان خواهند داد.

کربوهیدراتها؛ مصرف بیش از حد کربوهیدراتها می‌تواند به تخریب کلاژن و فیبر موجود در پوست منجر شود.

غذاهای سرخ‌شده؛ غذاهای سرخ‌شده باعث از بین رفتن کلاژن پوست می‌شوند و پوست را چروکیده و خسته نشان می‌دهند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha