شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 229273

تعدیل نیرو و اخراج یا به بیان دیگر از دست دادن شغل به صورت ناخواسته می تواند خطر بزرگتری را برای تجربه حملات قلبی ایجاد کند.

رابطه از دست دادن شغل با خطر حمله قلبی

سلامت نیوز: تعدیل نیرو و اخراج یا به بیان دیگر از دست دادن شغل به صورت ناخواسته می تواند خطر بزرگتری را برای تجربه حملات قلبی ایجاد کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، آیا تاکنون شرایط تعدیل نیرو، اخراج یا ترک کار را تجربه کرده اید؟ اگر این گونه است، این امکان وجود دارد که با خطر افزایش یافته حمله قلبی پس از 50 سالگی مواجه باشید. این نتیجه پژوهشی است که به تازگی در نشریه Archives of Internal Medicine منتشر شده است.

به گزارش "اکتیو بیت"، بیشتر افراد میانسال تعدیل نیرو، اخراج یا ترک کار را در برهه ای از زندگی کاری خود تجربه کرده اند. به گفته لیندا جورج، استاد جامعه شناسی در دانشگاه دوک و مولف مطالعه اخیر، این که فردی تا پایان دوران کاری خود در یک مکان باقی بماند، بیش از پیش غیر معمول شده است.

وی بر این باور است که تعدیل نیرو و اخراج یا به بیان دیگر از دست دادن شغل به صورت ناخواسته می تواند خطر بزرگتری را برای تجربه حملات قلبی ایجاد کند. این در شرایطی است که بازنشستگی چنین شرایطی را ایجاد نمی کند و خطر تجربه حمله قلبی را افزایش نمی دهد.

منطقی است که مردان و زنان - به ویژه آنهایی که دارای خانواده هستند - پس از مواجهه با تعدیل نیرو یا اخراج از کار در معرض خطر بیشتری برای حمله قلبی قرار داشته باشند. استرس مالی یکی از عوامل اصلی مرتبط با خطر افزایش یافته حمله قلبی است.

از جمله نکته های کلیدی که در مطالعه اخیر به آنها اشاره شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- خطر حمله قلبی در میان افراد بیکار 35 درصد بیشتر از افراد شاغل بوده است، و میزان خطر در مقایسه با افرادی که از دست دادن شغل را در زندگی خود تجربه نکرده بودند، به صورت پله ای از یک بار از دست دادن شغل (22 درصد) تا چهار بار یا بیشتر (63 درصد) افزایش یافته بود.

- خطر تجربه حمله قلبی در نخستین سال بیکاری در بالاترین میزان ممکن بوده است.

- اثرات مخرب بیماری برای مردان و زنان، و گروه های نژادی/دینی اصلی همسان بوده است.

بنابر نتایج این مطالعه، تحصیلات و سطوح اجتماعی-اقتصادی اثری روی خطر افزایش یافته تجربه حمله قلبی فرد پس از بیکار شدن نداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha