اغلب افراد به خوبی از این موضوع آگاه هستند که مصرف بیش از حد نمک تبعات بسیاری به همراه دارد؛ اما مسئله اینجاست که حذف نمک از رژیم غذایی برای بسیاری سخت و حتی غیر ممکن است. به همین خاطر کارشناسان تغذیه به دنبال ماده غذایی هستند که بتواند این کمبود را جبران کند.

برای داشتن قلبی سالم، تندی را جایگزین شوری کنید

سلامت نیوز: اغلب افراد به خوبی از این موضوع آگاه هستند که مصرف بیش از حد نمک تبعات بسیاری به همراه دارد؛ اما مسئله اینجاست که حذف نمک از رژیم غذایی برای بسیاری سخت و حتی غیر ممکن است. به همین خاطر کارشناسان تغذیه به دنبال ماده غذایی هستند که بتواند این کمبود را جبران کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، احتمالاً متعجب خواهید شد اگر بدانید با چه روش ساده ای می توان مضرات نمک در غذا را دفع کرد. بر اساس نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، خوردن غذای تند تأثیر به سزایی در از بین بردن تبعات مصرف نمک مانند پرفشاری خون دارد. جالب اینجاست، افراد علاقه مند به این طعم غذایی تمایل کمتری به مصرف نمک دارند؛ چراکه تندی مانند یک حقه عمل می کند باعث می شود مغز نیاز کمتری به این ماده غذایی داشته باشد.

نتیجه این فرایند، کاهش پر فشاری خون، کم شدن خطر بیماری ها ی یا سکته قلبی و در نهایت سکته مغزی است. این در شرایطی است که در حال حاضر، افزایش فشار خون یکی از شایع ترین بیماری ها در سراسر جهان است؛ بیماری که به دلیل تبعات بیشمار خود حتی خطر مرگ را نیز به دنبال دارد. به همین دلیل، کم کردن تدریجی نمک به عنوان یک عامل بسیار اثرگذار در ابتلا به این مشکل یک امر حیاتی است.

اکنون به نظر می رسد، فلفل و طعم تند می تواند جایگزین خوبی برای نمک باشد؛ چراکه غذاهایی با این طعم دقیقاً همان نقطه ای از مغز را تحریک می کنند که در اثر خوردن نمک فعال می شود. بنابراین، غذاهای تند این قابیلت را دارند که نیاز جسمانی انسان به نمک را مرتفع سازند. به همین دلیل، افراد علاقه مند به طعم تند کمتر از دیگران به پرفشاری خون و حتی سکته دچار می شوند.

منبع دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha