فعالان گردشگری همچنین باید ملزم به اتصال به سیستم‌های رزرواسیون آنلاین جهانی سفر و رزرو هتل باشند تا با استفاده بهینه از ظرفیت‌های خالی و شناسایی دقیق مراكز هزینه‌ای و كاهش بهای تمام‌شده خدمات گردشگری بتوانند به افزایش مستمر كیفیت خدمات سفر كمك كنند.

سلامت نیوز:اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص حوزه‌های فشار، تلاش برای کنترل و بی‌اثرکردن تأثیرات و تبدیل تهدیدات به فرصت است.

به گزارش سلامت نیوز، همشهری نوشت: در حوزه گردشگری و هتلداری بی‌نظمی و اختلال‌های بسیاری قابل ‌مشاهده است. زیاندهی و ورشكستگی برخی دفاتر خدمات مسافرتی و هتل‌ها، نوسانات زیاد درآمد در فصل‌ها و ماه‌های مختلف سال و... از نمونه‌های اختلال در این صنعت است. باید پرسید دلیل وجود هزاران دفتر خدمات مسافرتی، صدها هتل و هتل‌آپارتمان، مهمانسرا، زائرسرا و خانه مسافر در شهر مشهد چه توجیه اقتصادی‌ای دارد؟ ساخت ده‌ها هتل بی‌كیفیت نشان از بی‌توجهی به اصل اقتصاد مقاومتی و حیف‌ومیل سرمایه و تسهیلاتی است. برای برون‌رفت از این وضعیت می‌توان به استفاده بهینه از ظرفیت‌های خالی و استفاده مناسب از سرمایه اشاره كرد. ظرفیت‌های خالی هتل‌ها و خدمات گردشگری فرصت‌هایی است كه به‌سادگی و بسیار سریع از بین می‌روند.

در چنین شرایطی اتاق‌های خالی هتل‌ها، صندلی‌های خالی حمل‌ونقل مسافر، توانایی ارائه خدمات گردشگری، امكان بازدید از موزه‌ها و... نیز مانند یك قالب یخ ذوب می‌شوند. بی‌توجهی لازم به ظرفیت‌های خالی باعث از‌دست‌رفتن فرصت‌هایی می‌شود كه امكان ارزان‌سازی سفر را ایجاد می‌كنند. بخش دولتی و خصوصی نیز حاضر به كوتاه آمدن از مواضع خود نیستند و این مقاومت اقتصادی كماكان ادامه دارد. شكستن تابوی قیمت و حذف سیستم فروش‌ سنتی اما می‌تواند یك راهكار اصلی باشد. درحالی‌كه تفكر دولتی در رفتار شاغلان صنعت گردشگری وجود دارد. مقابله با خلاقیت و نوآوری، جلوگیری از ظهور ایده‌های جدید بازاریابی و اتكا به تجارب شخصی، برخورد ناشایست با مهمانان، بی‌توجهی به سیستم‌های نوین نرم‌افزاری كنترل و توسعه فروش، متصل‌نكردن هتل‌ها به سیستم‌ فروش آنلاین، جابه‌جایی دائمی نیروی انسانی و... نیز از مشكلات كنونی صنعت هتلداری و گردشگری است. درحالی‌كه فعالان صنعت گردشگری می‌توانند با استفاده از روش‌های نوین و منعطف قیمت‌گذاری خدمات و بهره‌گیری از مدیران تحصیلكرده، رضایتمندی مشتریان از خدمات گردشگری را افزایش دهند.

فعالان گردشگری همچنین باید ملزم به اتصال به سیستم‌های رزرواسیون آنلاین جهانی سفر و رزرو هتل باشند تا با استفاده بهینه از ظرفیت‌های خالی و شناسایی دقیق مراكز هزینه‌ای و كاهش بهای تمام‌شده خدمات گردشگری بتوانند به افزایش مستمر كیفیت خدمات سفر كمك كنند. توسعه خلاقانه خدمات جانبی در صنعت هتلداری، حذف سلیقه‌های شخصی و استفاده از تكنیك‌های علمی بازاریابی، طراحی ساختار جدید و ارائه خدمات گردشگری نیز از دیگر راهكارهایی است كه می‌تواند منجر به استفاده بهینه در صنعت گردشگری شود. تعاملات تخصصی بین دولت و بخش خصوصی، مطالعه علمی رفتار و اقدامات مدیران حرفه‌ای و موفق در صنعت گردشگری و هتلداری جهان نیز در بهبود امر گردشگری با كمترین هزینه و بالاترین بازدهی در راستای اقتصاد مقاومتی نیز از ضروریات صنعت گردشگری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha