عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از تاخیر ۱۴ ماهه در پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران از سازمان برنامه و بودجه خواست در این خصوص راهکاری اتخاذ کند.

تأخیر ۱۴ ماهه در پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران/ بدهی ۵ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت به کارکنان

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از تاخیر ۱۴ ماهه در پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران از سازمان برنامه و بودجه خواست در این خصوص راهکاری اتخاذ کند.

به گزارش سلامت نیوز، بهروز بنیادی در گفت وگو با خانه ملت، از تاخیر 13 الی 14 ماهه در پرداخت کارانه پرستاران و پزشکان انتقاد کرد و با بیان اینکه عدم تخصیص کامل بودجه یکی از مهمترین معضلات سد راه طرح تحول سلامت است، گفت: متاسفانه سهم قانونی طرح تحول سلامت از 10 درصد هدفمندی یارانه و یک درصد ارزش افزوده پرداخت نشد بنابراین این انباشت بدهی منجر به  تاخیر 13 الی 14 ماهه در پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران شد.

وزارت بهداشت نزدیک به 5 هزار میلیارد تومان به پزشکان، پرستاران و کارکنان خود بدهی دارد

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت بهداشت نزدیک به 5 هزار میلیارد تومان به پزشکان و پرستاران بدهی دارد، تصریح کرد: انتظار می رود وزارت بهداشت با تمهیدات اتخاذشده به تدریج این مطالبات را پرداخت کند.

بنیادی با یادآوری اینکه تاخیر 14 ماهه در مطالبات پزشکان و پرستاران نارضایتی آنها را به دنبال داشته است، گفت: در گذشته مدت زمان این بدهی به 4 یا 5 ماه می رسید و کارکنان به این وضع پرداختی عادت کرده بودند اما تاخیر فعلی به هیچ وجه پسندیده و مقبول نیست.

سازمان برنامه و بودجه باید هر چه سریع تر راهکاری برای پرداخت مطالبات پزشکان و پرستاران اتخاذ کند

نماینده مردم کاشمر در مجلس دهم با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه باید هر چه سریع تر راهکاری برای پرداخت مطالبات پزشکان و پرستاران اتخاذ کند، تصریح کرد: متاسفانه در سیستم بهداشت و درمان کشور با کمبود نیروی انسانی به ویژه پرستار مواجه هستیم و در این رابطه مقرر شده 16 هزار نفر از طریق آزمون جذب شوند؛ هر چند با جذب این نیروها بخشی از مشکلات رفع می شود اما هنوز نسبت به سرانه جمعیت کشور با کمبود پرستار و پزشک متخصص و عمومی روبرو هستیم.

با امکانات فعلی و منابع موجود باید در جهت رفع مشکلات حوزه سلامت گام برداشت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه با امکانات فعلی و منابع موجود باید در جهت رفع مشکلات حوزه سلامت گام برداشت، ادامه داد: باید با به کارگیری راهکارهای موثر در منابع حوزه سلامت صرفه جویی و مقوله پیشگیری در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha