مهندس علی گورانی، با بیان این كه وسایل مولد انرژی، از خودشان موج‌های حاوی انرژی ساطع می‌كنند، اظهار داشت: قرار گرفتن زیاد در معرض این انرژی‌ها برای سلامتی خطرناك و مضر است و در استفاده از این وسایل، توجه به نكاتی لازم است.

به گزارش سلامت نیوز وی افزود: كارت‌های اعتباری هم یكی از وسایل مولد انرژی هستند كه میدان‌های مغناطیسی در اطراف خود ایجاد می‌كنند و نباید در معرض این میدان‌ها قرار بگیریم.

مهندس گورانی توصیه‌ كرد: تا جایی كه امكان دارد از این وسیله به صورت بهینه استفاده شود و در صورت استفاده از قراردادن در جیب‌های پشت شلوار خودداری شود، چرا كه یكی از مراكز خون‌سازی استخوان‌های پهن، مانند لگن، در این ناحیه قرار دارد.

وی همچنین تصریح كرد: كارت‌های اعتباری را نباید در جیب كت قرارداد، زیرا بر روی مكانیزم الكتریكی قلب تداخل ایجاد كرده و در طولانی مدت فرد را دچار مشكل خواهد كرد.

كارشناس بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت با بیان این كه هرچه قدر فاصله از وسایل مولد اشعه بیشتر باشد، دریافتی انرژی كمتر خواهد بود، خاطرنشان كرد: افرادی كه از دستگاه نوسان‌ساز مصنوعی قلب و یا بیمارانی كه از پمپ‌های تزریق استفاده می‌كنند در استفاده از كارت‌های اعتباری باید سه نكته فاصله، مدت زمان و حفاظ را مدنظر قرار داشته باشند تا از اثراتی كه این وسیله امكان دارد بر روی آنها داشته باشد، درامان باشند.

وی تأكید كرد: كارت‌های ایمنی با نام Safy cart ادعا شده است كه باعث جلوگیری از رسیدن امواج الكترو مغناطیسی به بدن می‌شود، تقلبی است و این ادعا صحت علمی ندارد. بنابراین توصیه می‌شود كه فریب این محصولات را نخورند و از این وسیله استفاده نكنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha