رئیس سازمان پزشكی قانونی كشور گفت: ایجاد بانك هویت ژنتیك ایرانیان به عنوان یكی از مأموریت‌های سازمان پزشكی قانونی در برنامه پنجم توسعه درج شده است و اجرای آن باعث كاهش جرم وجنایت در كشور می‌شود.

به گزارشسلامت نیوز  به نقل از اداره كل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشكی قانونی كشور، احمد شجاعی در جلسه آموزشی رویكرد نوین روابط عمومی "خبرنویسی " كه با حضور مسئولان روابط عمومی استان‌ها برگزار شد، افزود: تشكیل بانك هویت ژنتیك مزایای بسیاری به همراه دارد كه از آن جمله می‌توان به كاهش قابل توجه جرم و جنایت در كشور اشاره كرد.

وی با تأكید بر كمبود بودجه در سازمان تصریح كرد: متأسفانه بودجه سازمان پزشكی قانونی كشور در مقایسه با برخی نهادها و سازمان‌های دیگر بسیار اندك است در حالی كه پزشكی قانونی مأموریت و وظایف زیادی بر عهده دارد و در ارتباط مستقیم با مردم است.

رئیس سازمان پزشكی قانونی كشور یادآور شد: بر خلاف تصور عمومی تنها حدود 4 درصد وظایف پزشكی قانونی به حوزه رسیدگی به اجساد و تعیین علت فوت مربوط می‌شود در حالی كه بخش قابل توجهی از خدمات سازمان در بخش‌های دیگر است.

شجاعی در بخش دیگری از سخنان خود با تأكید بر اهمیت اطلاع رسانی و انتشار اخبار در شناساندن هر چه بهتر سازمان افزود: روابط عمومی در اطلاع‌رسانی و شناساندن سازمان و خدمات آن نقش و جایگاه بسیار مهمی دارد به نحوی كه نبود اطلاع رسانی مناسب موجب مظلومیت سازمان می‌شود و متأسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی‌های مناسب، چهره سازمان پزشكی قانونی به درستی معرفی نشده است.

وی گفت: پزشكی قانونی خدمات شایسته و كارهای بسیار سختی انجام می‌شود كه بسیاری از افراد جامعه و حتی برخی مسئولان از آن بی اطلاع هستند اما خوشبختانه اخیراً با اقدامات و تلاش‌های انجام شده و اطلاع رسانی مناسب مسئولان تا حدی از وظایف و كمبودهای این سازمان باخبر شده‌اند.

شجاعی با اظهار امیدواری در خصوص دستیابی سازمان به جایگاه واقعی خود، خاطرنشان كرد: برای رساندن سازمان به جایگاه مطلوب باید بسترسازی لازم صورت گیرد كه این امر تنها با اطلاع رسانی مناسب میسر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha