رئیس نظام پرستاری شهرستان دورود، تنها راه کاهش مخاطرات حرفه پرستاری را اجرای قوانین بر زمین مانده در این حوزه دانست.

پرستاری از قوانین بر زمین مانده رنج می برد/تراکم بالای وظایف پرستاران

سلامت نیوز:رئیس نظام پرستاری شهرستان دورود، تنها راه کاهش مخاطرات حرفه پرستاری را اجرای قوانین بر زمین مانده در این حوزه دانست.

به گزارش سلامت نیوز علیرضا آذرپناه در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری در خصوص مخاطرات شغلی پرستاران، گفت: استرس های کاری یکی از مخاطراتی است که سبب فرسودگی پرستاران در طول مدت کاری خود به آن دچار خواهند شد.

وی ادامه داد: اضافه کاری های اجباری، حضور در شیفت های کمپلکس و خستگی ناشی از آن و اجبار پرستاران به انجام امور خارج از حیطه شغلی سبب بروز آسیب های روحی و روانی و جسمی می شوند بنابراین نیاز است که قانون مشاغل سخت و زیان آور برای پرستاران اجرایی شود که به نوعی بازنشستگی پیش از موعد داشته باشند که این فرسودگی در پرستاران کاهش یابد.

رئیس نظام پرستاری دورود خاطر نشان کرد: تراکم بالای وظایف پرستاران مانند مراقبت های پرستاری، روتین های هر بخش، قوانین مقررات مربوط به هر مرکز، دستورالعمل ها، خط و مشی ها، روش ها و...، هر یک به نوعی مخاطرات حرفه پرستاری به شمار می رود که با اجرای قوانین بر زمین مانده پرستاری می توان تا حدودی از بروز مشکلات و از بین رفتن انگیز پرستاران جلوگیری کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha