چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۱
کد خبر: 22953

طی سه ماهه اول ممكن است دچار تهوع و ضعف باشید. طی سه ماهه سوم ممكن است افزایش وزن، بزرگ شدن شكم و حساسیت سینه ها و سایر مشكلات باعث شوند كمتر میل به تماس جنسی داشته باشید. این حالت طبیعی است. در مورد حس خود با همسرتان صحبت كنید و سعی كنید راهی بیابید كه برای هر دوی شما رضایت بخش باشد.

به گزارش سلامت نیوزدکتر محمد والی پور,  متخصص روانپزشکی گفت : عموما تمایل جنسی زنان باردار از یكی از دو الگوی زیر پیروی می كند:
1. كاهش میل جنسی در سه ماهه اول و سوم بارداری و افزایش آن در سه ماهه دوم
2. كاهش تدریجی میل جنسی با پیشرفت بارداری

وی همچنین افزود :بارداری در بعضی زنان باعث افزایش میل جنسی می شود. فارغ شدن از نگرانی در مورد احتمال بارداری به برخی از زنان احساس رهایی می بخشد. در برخی موارد، یك زن در دوران بارداری است كه برای اولین بار به اوج لذت جنسی می رسد و یا چند بار اوج لذت را تجربه می كند. این موضوع به دلیل افزایش فعالیت هومورنی و بیشتر شدن گردش خون لگن است.

وی با بیان اینکه برخی زنان فكر می كنند كه بدلیل افزایش اندازه و تغییرات جسمانی ناشی از بارداری، جذابیت خود را از دست داده اند , افزود:  ممكن است بعد از مقاربت احساس گرفتگی در شكم یا حساس شدن ناراحت كننده در سینه ها داشته باشند. در مورد این احساسات خود با همسرتان صحبت كنید، درك متقابل و محبت می تواند به هر دوی شما كمك كند.

دکتر محمد والی پور اظهار داشت : بارداری می تواند موجب تغییر در میل جنسی همسر شود. بعضی از مردان خانم باردار خود را جذابتر از هر وقت دیگر می بینند و گروهی دیگر از شدت نگرانی برای سلامت مادر و جنین تمایلات جنسی خود را سركوب كرده یا اصلا آنرا احساس نمی كنند. در هر صورت صحبت كردن می تواند باعث شود تا تغییر در رفتارها برای طرف مقابل قابل درك شود.

این متخص روانپزشکی در پایان گفت : ممكن است با پیشرفت بارداری متوجه شوید كه انتخاب وضعیت های جدید برای آمیزش جنسی ضروری است. ممكن است شكم شما باعث شود انتخاب برخی وضعیت ها برای شما ناراحت كننده باشد. به علاوه، توصیه می كنیم كه حدود 16 هفتگی به پشت نخوابید چرا كه وزن رحم بر روی عروق اصلی لگن ممكن است گردش خون این ناحیه را مختل كند. بهتر است برای آمیزش جنسی یا به پهلوی خود بخوابید و یا رو قرار گیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha