معاون سازمان بیمه سلامت با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه عملیاتی در برنامه‌های استراتژیک این سازمان بیمه‌گر، اظهار کرد: مشکل جدی ما در کشور نبود برنامه‌ای برای اجرا، پایش و ارزیابی است.

ضرورت بازنگری و تدوین برنامه عملیاتی سازمان بیمه سلامت

سلامت نیوز:معاون سازمان بیمه سلامت با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه عملیاتی در برنامه‌های استراتژیک این سازمان بیمه‌گر، اظهار کرد: مشکل جدی ما در کشور نبود برنامه‌ای برای اجرا، پایش و ارزیابی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، طاهر موهبتی در همایش بازنگری و تدوین برنامه عملیاتی سازمان بیمه سلامت که صبح امروز برگزار شد، گفت: ۷۵ تا ۸۰ درصد برنامه‌های استراتژیک در دنیا محقق نمی‌شود، حتی سازمان‌های با سابقه نیز از گذشته تا کنون تغییری در ماهیت حرف‌ها و برنامه‌هایشان نداشتند. به عنوان مثال سال‌هاست که ادبیات حفاظت مالی از مردم در حوزه سلامت به عنوان یکی از برنامه‌های استراتژیک وجود دارد، اما باید گفت که مهم‌ترین مشکل ما در اجرا نشدن برنامه‌های استراتژیک این است که فرصتی برای تدوین آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: با اذعان دولت‌های بعد از انقلاب، معمولا ۳۵ تا ۴۰ درصد از برنامه‌های توسعه‌ای محقق شده است؛ چرا که برنامه عملیاتی و پایش نداریم. به همین دلیل سال‌هاست که در کشور شنیده می‌شود تورم در حال کاهش است. اگر می‌گوییم اوضاع مناسب است باید نتیجه آن را در چهره مردم ببینیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت همچنین اضافه کرد: مشکل جدی ما در کشور نبود برنامه‌ای برای اجرا، پایش و ارزیابی است. ما در برنامه‌های توسعه‌ای هیچ راهی به جز برنامه عملیاتی نداریم؛ به طوری که به عنوان مثال ۳۰ سال است که در کشور از خرید راهبردی خدمات در حوزه سلامت صحبت می‌شود و در چند برنامه توسعه‌ای نیز از لزوم اجرای راهنمای بالینی در درمان صحبت شده است. بنابراین اگر برنامه‌ای بخواهد اجرا شود باید در برنامه عملیاتی آورده و پایش شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha