معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها گفت: پیش‌بینی می‌شود اجرای این قانون بر افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی تاثیر داشته باشد.

تاثیر هدفمندی یارانه‌ها بر افزایش تعرفه‌های پزشکی
به گزارش  مهر، دکتر احسن مامی رضوی در جلسه نظارت بر درمان که با حضور روسای بیمارستانهای خصوصی تهران برگزار شد، اظهار داشت: افزایش حق‌الزحمه در بیمارستانهای خصوصی در یکی دو سال گذشته جهش قابل ملاحظه‌ای داشته که بخش دولتی توان رقابت با آن را ندارد.

وی گفت: در کل کشور 20 درصد از خدمات بستری در بخش خصوصی است که این میزان در تهران بیشتر است و به 35 درصد هم می‌رسد.

امامی رضوی افزود: در راستای برنامه پنجم توسعه، یکی از مصوبات، تفکیک ارائه خدمات در بخش دولتی و خصوصی بوده است که براساس این مصوبه افراد شاغل در بخش دولتی نمی‌توانند در بخش خصوصی کارکنند.

وی با اشاره به عدم رعایت تعرفه‌ها توسط برخی از بیمارستانهای خصوصی خاطرنشان کرد: حق‌الزحمه در برخی از بیمارستانها در داخل بیمارستان گرفته می‌شود و بیشترین شک و شبهه در ذهن مردم از حق‌الزحمه‌ای است که پزشکان خارج از بیمارستان از بیماران دریافت می‌کنند.

امامی رضوی افزود: درخواست کرده‌ایم که مسئولین بیمارستانی تعرفه‌های تعیین شده را به بیماران اعلام کنند و یا بر روی تابلوی اعلانات مرکز درمانی  نصب کنند تا بیماران از این تعرفه‌ها مطلع شوند.

وی اضافه کرد: دریافت حق‌الزحمه در خارج از بیمارستان باید از طرق مسولین بیمارستان قطع شود که این موضوع به صورت بخشنامه به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده و در آینده نزدیک اجرا می‌شود. همچنین تیم نظارتی هم در اجرای این بخشنامه حضور دارند.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: تا آخر سال میزان تعرفه‌ها در بخش خصوصی مشخص است و افزایش پیدا نمی‌کند و برای سال 90 تعرفه‌ گذاری بخش خصوصی به دولت محول شده است و پیش‌بینی می‌شود اجرای این قانون بر افزایش تعرفه‌ها تاثیر داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha