پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 22962
سلامت نیوز:  مركز كنترل و جلوگیری از بیماریها در آمریكا اعلام كرد فعالیت ویروس آنفلوانزا روبه افزایش است و تاكنون در بسیاری از ایالتهای آمریكا همه گیری این ویروس گزارش شده است.
 
از هفته گذشته تاكنون در حدود 20 ایالت آمریكا همه گیری این بیماری گزارش شده و بسیاری از مردم در بیمارستانها بستری شده اند.

به گزارش ایرنا، ایالتهای تكزاس، كارولینای شمالی، پنسیلوانیا، اوكلاهاما، نیوجرسی، نوادا، ماساچوست، مین، لوئیزیانا، كنتاكی، فلوریدا، كانتیكت، آریزونا از ایالتهایی هستند كه اخیرا گزارش این همه گیری را به مركز كنترل و پیشگیری از بیماریها ارائه داده اند.

ویروس آنفلوانزا سالانه عامل مرگ دهها هزار نفر آمریكایی معرفی می شود و یكی از بزرگترین مشكلات پزشكی در این كشور به شمار می رود.

مهمترین راه مبارزه با این ویروس پیشگیری است.

اداره كنترل و پیشگیری بیماریها در آمریكا اعلام كرده كه مردم دستهایشان را با آب و صابون بشویند و اگر بیمار هستند تنها در صورتی از منزل بیرون بروند كه نیاز به مراجعه به مراكز درمانی دارند.

همچنین این اداره به رعایت بهداشت مانند عطسه و سرفه در دستمال یا بازوی خم شده و نه در دستها اشاره می كند.
از موارد مهم دیگر دریافت واكسن است كه باید سالانه انجام شود.

ویروس آنفلوانزا قدرت تغییر ساختمان شیمیایی خود را دارد و به همین دلیل است كه مصونیت به ویروس سال جاری اثری در همه گیری سال بعد ندارد. كارشناسان باید هر سال واكسن جدید این ویروس را تهیه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha