یك متخصص تغذیه گفت:‌ تغذیه با شیر مادر رابطه عاطفی مادر و كودك و شخصیت نوزاد را پایه گذاری می‌كند و با محیط و خانواده بهتر می‌تواند تعامل برقرار كند.

به گزارش سلاتمت نیوز به نقل از فارس، سوسن پارسای امروز در هفتمین كنگره سلامت خانواده كه در سالن همایش‌های رازی علوم پزشكی تهران برگزار شد افزود: تغذیه با شیر مادر حق هر مادر و كودك است و دستیابی به این امر نیازمند حمایت همه جانبه است.

وی گفت: مادران زندگی بخش، حامل و پرورش دهنده تمام نسل‌ها و ارائه دهنده مراقبت‌های اولیه بهداشتی برای فرزندان خود هستند.

پارسای گفت: سلامت جسم و رشد وزنی و پیشگیری نیز در بیماری‌ها، تكامل مغزی و شخصیتی و رفتاری از جمله مراقبت‌های اولیه بهداشتی برای فرزندان است كه بر عهده مادر است.

وی اضافه كرد: تغذیه با شیر مادر رابطه عاطفی مادر و كودك، پایه گذاری شخصیت،‌ فراگیری سریع‌تر و بهتر كودك در تعامل مناسب با محیط و خانواده را به ارمغان می‌آورد.

وی اضافه كرد: شیردهی یك پدیده ارزشمند برای تمام مادران جهان است و تغذیه به موقع و زود و در آغوش مادر رابطه زیبا و قابل اعتمادی را بین كودك و مادر به وجود می‌آورد.

وی افزود: برای رسیدن به این رابطه زیبا مادران نیازمند حمایت همه جانبه برای تغذیه مطلوب شیرخواران خود هستند.بسیاری از مدل‌های سنتی حمایت از مادران در جوامع امروز از بین رفته یا كمرنگ شده است و از طرفی استفاده از گروه‌های حمایتی با حفظ رفتارهای مطلوب در زمینه پیشگیری از بیماری‌های قلبی و درمان سرطان‌ها به خوبی اهمیت حمایت‌ها را نشان می‌دهد.

پارسای گفت:‌ اكثر مادران نیاز به حمایت دارند. نیاز به حمایت در مادرانی كه زایمان اول آنها است خود در دوران بارداری مراقبت نداشته‌اند یا بیرون از خانه كار می‌كنند بیشتر به چشم می‌خورد. حمایت از مادری كه كودك یا خود او دچار مشكل جسمی یا روانی است از اهمیت زیادی برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha