پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۷
کد خبر: 22965

کارشناسان ادعا کردند دلیل اصلی ریزش موی سر در مردان را کشف کرده‌اند.

سلامت نیوز : به اعتقاد آن‌ها عامل ریزش مو کاهش تعداد آن‌ها نیست، بلکه مشکل اصلی در رشد موهای جدید است.
در حقیقت یک مشکل در تولید موهای جدید به وجود می‌آید که باعث می‌شود آن‌ها به قدری کوچک شوند که برای چشمان غیر مسلح غیر قابل دیدن شوند.
یک تیم از دانشمندان آمریکایی ادعا کردند وجود نقص در سلول‌های بنیادی که مسوول تولید موهای جدید هستند عامل اصلی بروز کچلی در بین مردان است. به این ترتیب شاید بتوان با بازگرداندن عملکرد طبیعی این سلول‌ها طاسی مردان را درمان کند.
در نهایت دانشمندان امیدوارند کرم‌های جدیدی بسازند که با مالیدن روی سر به سلول‌های بنیادی کمک کند تا به طور طبیعی اقدام به تولید مو کنند.
تیمی از دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا فولیکول‌های مو را در قسمت‌هایی که دچار ریزش مو شده و در قسمت‌هایی که شامل مو بودند مقایسه کردند.
اگرچه در قسمت‌هایی که دچار ریزش مو شده‌اند تعداد سلول‌های بنیادی تولید کننده موی سر درست برابر با بخش‌های دیگر سر است، اما تعداد انواعی از آن‌ها به طور کامل به تکامل رسیده‌اند کم‌تر است.
به این ترتیب فولیکول‌های موی سر در قسمت‌های طاس کوچک شده و به این ترتیب موهای جدیدی که رشد می‌کنند بسیار کوچک خواهند شد. این موها به قدری ریز هستند که فقط با میکروسکوپ قابل دیدن هستند.
دکتر جورج کوتسارلیس که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: این موضوع نشان می‌دهد مشکلی در فعالسازی سلول‌های بنیادی وجود دارد که باعث بروز این مشکل می‌شود.
به این ترتیب مشخص می‌شود که تعداد سلول‌های بنیادی در قسمت‌هایی که دچار ریزش مو شده‌اند اندازه طبیعی دارد و فقط باید راهی برای فعال کردن دوباره آن‌ها پیدا کرد.
هنوز مشخص نیست که دلیل اصلی بروز این مشکل در مردان چیست، اما کارشناسان معتقدند هورمون مردانه تستسترون در این حالت نقش زیادی بازی می‌کند.

منبع :خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha