معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بیمارستان‌های خصوصی موظف هستند به طور شفاف تمام هزینه‌های بیمار را به صورت ریز و مكتوب به وی ارائه و از بیمار رضایتنامه دریافت كنند. این طرح از اسفند امسال اجرایی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حسن امامی رضوی در نشست روسای بیمارستان‌های خصوصی تهران با معاون درمان وزارت بهداشت كه بعدازظهر امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد با بیان اینكه حجم قابل توجهی از ارائه خدمات درمانی را بخش خصوصی انجام می‌دهد اظهار داشت: 20 درصد خدمات بستری كشور خصوصی است و این میزان در تهران 35 درصد است.

وی افزود: در برنامه پنجم توسعه تأكید شده است كه موضوع پزشكانی كه هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی شاغل هستند باید حل شود و از طرفی باید هزینه تمام شده خدمات و جبران هزینه‌ای كه در یكی از این بخش‌ها پزشك كار نمی‌كند، را بپردازیم.

امامی‌رضوی تصریح كرد: محاسبات در این زمینه انجام شده است و منابع آن برای شاغلان حرفه پزشكی یا از طریق بیمه‌ها یا از طریق وزارت بهداشت است و اگر این قانون اجرا شود از سال 90 به آنها پرداخت خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطر نشان كرد: بیمارستان‌های خصوصی و پزشكان آنها تعرفه مصوبی دارند كه توسط نظام پزشكی تعیین شده است و انتظار داریم كاملاً رعایت شود. به عنوان مثال در موضوع تخت روز به درستی رعایت می‌شود اما آنچه كه مورد نارضایی مردم است بیشتر حق‌الزحمه است كه در برخی موارد در بیرون از بیمارستان از بیمار گرفته می‌شود. كه این موضوع موجب از دست رفتن شفافیت هزینه‌ها می‌شود.

وی یادآور شد: بیمارستان‌های خصوصی باید تعرفه‌های تعیین شده را برای بیماران خود اعلام كند و در كنار آن دریافت هزینه در بیرون از بیمارستان را حذف كنند.

وی اضافه كرد: دریافت هزینه در بیرون از بیمارستان در كل بیمارستان‌های خصوصی كشور در 20 تا 30 درصد موارد دیده می‌شود كه منابع آن قابل پیش‌بینی نیست. اما آنچه شاخص عدم رضایت بیماران است پرداخت از جیب مردم است كه در قانون برنامه چهارم توسعه باید زیر 30 درصد می‌شد اما الان بالای 50 درصد است.

معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: در قانون پنجم توسعه نیز قرار است میزان پرداخت از جیب مردم زیر 30 درصد برسد.

وی اضافه كرد: تخت‌روز به طور كامل در بیمارستان‌های خصوصی رعایت نمی‌شود البته ممكن است برخی اقلام به عنوان حق‌الزحمه گرفته شود تا هزینه‌های دیگر بیمارستان را جبران كند. لذا بخشنامه شده است كه بیمارستان‌های خصوصی باید هزینه‌های بیمار را به صورت ریز و مكتوب به بیمار ارائه كند و از او رضایتنامه دریافت كند. انتظار این است كه این بخشنامه كه ابلاغ شده است در اسفند‌ اجرایی شود.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تعرفه‌ها با توجه به اجرای قانون هدفمند‌كردن یارانه‌ها تا پایان سال تغییری نمی‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha