متاسفانه از آنجا که مطرح کردن موضوع خیانت زن و شوهرهای جوان در جامعه ما تابوست، نمی توانیم آگاهی رسانی درستی داشته باشیم

توقف هواپیما پس از برملا شدن خیانت

سلامت نیوز:« زن و شوهر ایرانی همراه با فرزند کوچک‌شان سوار بر هواپیمای قطر ایرویز در حال پرواز از قطر به سمت اندونزی بودند. مرد روی صندلی خود خوابیده بود و زن به فکر افتاد تا از محتویات گوشی همسرش باخبر شود.

به گزارش سلامت نیوز، قانون نوشت: در حالی که همسرش خواب بود، انگشت او را روی قفل گوشی گذاشت و وقتی گوشی باز شد زن با دیدن پیام ها متوجه شد که همسرش به او خیانت کرده است. همانجا شروع به ضرب و شتم همسرش کرد تا آنجا که حتی مهماندارها و مسافران هم نتوانستند او را کنترل کنند و در نهایت خلبان هواپیما مجبور به فرود اضطراری در شهر چنای چین شد.

مهماندارها زن و شوهر را همراه با کودک‌شان همانجا رها کردند و به پرواز ادامه دادند. مدتی بعد یک مقام امنیتی خبر داد که این خانواده یک روز را در فرودگاه چنای گذراندند و با یک پرواز باتیک هوا به کوالالامپور فرستاده شدند.»

شاید در نگاه اول شبیه به داستانی هیجان انگیز باشد اما چنین اتفاقی در چند روز گذشته اتفاق افتاده است. سوال های زیادی درباره این حادثه به ذهن می رسد.

اول اینکه چرا برای زن و شوهر ایرانی داخل این هواپیما چنین اتفاقی افتاد و دیگر اینکه چه اتفاقی افتاده که آستانه تحمل آدم‌هابه این نقطه رسیده که هیچ یک از مهمانداران نتوانسته‌اندآنان را آرام کنند و هواپیما مجبور به فرود اضطراری شده است.

جزییات بیشتری از این ماجرا منتشر نشده است و ما هم نمی دانیم دقیقا آن زن چرا چنین برخورد خشنی را در برابر خیانت همسرش داشته است. آیا برای اولین بار با این موضوع مواجه شده یا اینکه برای چندمین بار و بعد از چشم پوشی های فراوان دوباره با خیانت همسرش مواجه شده است.

متاسفانه از آنجا که مطرح کردن موضوع خیانت زن و شوهرهای جوان در جامعه ما تابوست، نمی توانیم آگاهی رسانی درستی داشته باشیم. دکتر سیدحسن موسوی چلک، رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران درباره بروز پدیده خیانت میان زن و شوهرهای ایرانی می‌گوید:«مدتی است که خبرهای مربوط به خیانت همسران جوان را در ایران بیشتر بازتاب می دهند و این به معنی زیاد شدن پدیده خیانت در جامعه نیست. چون این معضل از قبل هم به صورت پنهان وجود داشته اما به عناوین مختلف آن را بازتاب نداده اند. زن های ایرانی قدیم به نوعی خیانت همسران‌شان را مخفی می کردند»

چلک با بیان اینكه تبعات عدم بازتاب چنین مساله‌ای به صورت شفاف در جامعه وجود دارد اما اطلاع رسانی درباره آن همیشه سرکوب می شود، می‌گوید:«این مسیری است که سال‌هاست آن را ادامه داده ایم و نتیجه منفی آن را هم که زیاد شدن طلاق در جامعه است دیده ایم. تا کی باید در مقابل چنین معضلات اجتماعی سکوت کرد یا ماجرا را جور دیگری نشان داد؟»

این جامعه شناس با اشاره به خشم‌های آنی که زوجین جوان با آن مواجه می شوند که ممکن است به قتل منجر شود، ادامه می دهد:« این خانمی که داخل هواپیما بعد از اطلاع از خیانت همسرش چنین برخوردی با او کرده، چه بسا اگر داخل خانه این موضوع را متوجه می‌شد و کسی نبود او را کنترل کند، همسرش را به قتل می رساند. چه بسا که آمار قتل های ناموسی نیز در ایران کم نیست و می شود این را در صفحه حوادث روزنامه ها دید.»

او دلسردی زن و شوهر نسبت به یكدیگر به دلایل مختلف را از زمینه های بروز خیانت می داند و می‌گوید:«دلایل متعددی را می شود برای انگیزه خیانت عنوان کرد؛ نارضایتی از روابط زناشویی به هر دلیلی ممکن است برای یکی از زوجین اتفاق بیفتد. گاهی هم زوجین مشغله زیادی دارند و نمی توانند مدت زیادی با هم باشند و این زمینه را برای دلسردی شان نسبت به هم مهیا می کند که در نهایت به خیانت می انجامد.»

معمولا زن و شوهرهای جوان در همان مرحله اول به این نتیجه می رسند که باید از همدیگر جدا شوند اما رییس انجمن مددکاری ایران چنین اعتقادی ندارد و می گوید:«ما هیچ گاه جدایی را اولین راهکار نمی دانیم و باید زمینه های طرفین چه کسی که خیانت کرده و چه کسی که مورد خیانت قرار گرفته بررسی و درباره آن چاره اندیشی شود و روابط ریز به ریز بررسی شود تا مشکل آن مشخص شود و بعد برای آن چاره جویی انجام شود.»

متاسفانه در جامعه ما عرف این طور است که خیانت از سوی زن ها پذیرفته نیست در حالی که خیانت مردها به زن ها راحت تر عنوان می شود.یعنی همیشه این موضوع برای زن ها تبعات سنگین تری دارد. موسوی چلک درباره این موضوع می گوید:« همین جو فرهنگی و اجتماعی فشار بر زنان را برای ادامه زندگی بیشتر می کند. زنی که مردش ناتوانی جنسی دارد از همسرش جدا نمی شود و با او مدارا می کند اما در بسیاری از موارد پیش می آید که چنین چیزی برای مردان قابل قبول نیست و خیلی زود برای این موضوع به دنبال راه حل هایی می گردند که به خیانت منجر می شود.

البته در سال های گذشته تعداد زنانی که به دلایل مختلف به همسران‌شان خیانت می کنند نیز افزایش داشته است. یکی از دلایل این موضوع ازدواج زودهنگام است. اینکه زنی بعد از ازدواج تازه پی ببرد که نباید ازدواج می کرده و باید به قول معروف جوانی هایش را انجام دهد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha