رئیس اورژانس اجتماعی کشور با اشاره به حادثه کودک‌آزادی در رفسنجان گفت: حال عمومی این کودک که از سوی ناپدری مرد ضرب و شتم قرار گرفته بود، رو به بهبود است و پس از دستور مراجع قضایی به مراکز نگهداری شبانه روزی بهزیستی منتقل می‌شود.

کودک آزاری در رفسنجان از سوی ناپدری/ انتقال کودک به مراکز نگهداری بهزیستی

سلامت نیوز:رئیس اورژانس اجتماعی کشور با اشاره به حادثه کودک‌آزادی در رفسنجان گفت: حال عمومی این کودک که از سوی ناپدری مرد ضرب و شتم قرار گرفته بود، رو به بهبود است و پس از دستور مراجع قضایی به مراکز نگهداری شبانه روزی بهزیستی منتقل می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،حسین اسدبیگی، رئیس اورژانس اجتماعی کشور  در مورد حادثه کودک آزاری پسر دو ساله در رفسنجان کرمان اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون وضعیت جسمی این کودک رو به بهبود است و احتمال مرگ و آسیب دیدگی شدید از بین رفته است، همچنین پس از ترخیص کودک از بیمارستان اقدامات لازم مبنی بر انتقال به مراکز نگهداری شبانه روزی بهزیستی نیز صورت خواهد گرفت.

وی افزود: ناپدری این کودک از سوی نیروی انتظامی دستگیر شده و هر گونه تصمیمی درباره این کودک منوط به دستور قاضی پرونده است.

اسدبیگی در مورد جزئیات حادثه نیز یادآور شد: متاسفانه تنها علت انتقال این کودک به بیمارستان ضرب و شتم و برخورد فیزیکی نیست بلکه پس از آزمایش‌های پزشکی مشخص شد که این کودک به دلیل سوء تغذیه و ضعف شدید جسمانی و عدم رسیدگی مادر دچار فشار خون بالا است.

این مقام مسئول در بهزیستی کشور ادامه داد: متاسفانه والدین این کودک دو ساله از یکدیگر جدا شده بودند،‌ این خانواده 3 فرزند داشتند که یکی از فرزندان(فرزند 9ساله) در منزل پدر و مادربزرگش زندگی می‌کند و همچنین دختر 6ساله این خانواده نیز نزد اقوام سکونت دارد البته اقوام این دختر بچه از اورژانس اجتماعی کرمان تقاضای کمک کرده بودند به همین دلیل پس از انجام بررسی‌های لازم کودک به مراکز نگهداری شبانه روزی منتقل شد.

وی در پاسخ به اینکه چرا وقتی سازمان بهزیستی از وضعیت زندگی این خانواده مطلع بود برای نجات جان دو فرزند دیگر به ویژه ابوالفضل دو ساله اقدامی نکرده، افزود: با توجه به اینکه محل سکونت ابوالفضل همیشه در حال تغییر بود و حتی مدتی نیز در پارک‌ها دیده می‌شد اقدامات لازم برای انتقال او به بهزیستی طولانی شد زیرا مادر این خانواده پیش از این مصرف کننده مواد مخدر بوده و هم اکنون نیز اطلاع دقیقی از وضعیت اعتیاد او در دست نیست.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور اظهار کرد: پس از اینکه گزارش کودک آزاری و ضرب و شتم این کودک از سوی بیمارستان به همکاران اورژانس اجتماعی اعلام شد بلافاصله برای پیگیری حادثه به بیمارستان مراجعه کردند و متوجه شدند این پسربچه دو ساله از سوی ناپدری مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

 روز یکشنبه این هفته ابوالفضل کودک دو ساله اهل رفسنجان استان کرمان از سوی ناپدری مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به دلیل کاهش سطح هوشیاری و خونریزی دهان به بخش اورژانس بیمارستان علی‌ابن ابیطالب رفسنجان منتقل شد و دقایقی بعد به دلیل شدت ضربات وارده به آی سی یو بیمارستان منتقل شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha