سلامت نیوز: حسن امامی رضوی با تاکید بر اینکه نگاه جامعه نسبت به بیماری ایدز باید انگ زدایی شود گفت: بیش از 20 هزار بیمار مبتلا به ایدز و ویروس اچ آی وی مثبت در وزارت بهداشت به ثبت رسیده است.

به گزارش  مهر، معاون وزارت بهداشت عصر پنجشنبه در همایش یکروزه بیماریهای عفونی که در بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار شد گفت: امروزه سل و ایدز از شایعترین بیماریهای عفونی هستند که ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

وی با بیان اینکه شناسایی بیماران ایدزی مهمترین اصل برای پیشگیری و درمان این بیماری است تصریح کرد: حدود 170 مرکز بیماریهای رفتاری در کشور در زمینه ایدز خدمات حمایتی، تشخیصی و درمان به صورت رایگان خدمات ارایه می دهند که فعالیت این مراکز در روند کنترل بیماری بسیار موثراست.

رضوی با تاکید بر اینکه باید این بیماران را به عنوان عضوی از جامعه بپذیریم و از آنها انگ زدایی کنیم تاکید کرد: مبتلایان به این بیماری دیگر مثل گذشته پنهان کاری نمی کنند و به دنبال درمان هستند به همین دلیل سیستم بهداشتی کشور نیز از تعداد این بیماران مطلع می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر مراکز مشاوره اچ آی وی در تمام مراکز استانها مجهز به آزمایشگاه هستند و به صورت رایگان از متقاضیان را آزمایش می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha