یک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی توصیه کرد که مواد شوینده لباس نوزدان معطر نباشد تا موجب تحریک پوست آنها نشود. همچنین والدین لباس‌های نوزادان را با آب ولرم و ملایم شست‌وشو کنند.

بایدها و نبایدهای لباس نوزادان مبتلا به آلرژی‌های پوستی

سلامت نیوز:یک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی توصیه کرد که مواد شوینده لباس نوزدان معطر نباشد تا موجب تحریک پوست آنها نشود. همچنین والدین لباس‌های نوزادان را با آب ولرم و ملایم شست‌وشو کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، لیدا عطارد که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد با اشاره به لباس نوزادانی که مبتلا به آلرژی‌های پوستی هستند، گفت: ما معمولا توصیه می‌کنیم از لباس‌های نخی بدون فیبرهای مصنوعی برای این نوزادان استفاده شود.

وی ادامه داد: جنس لباس‌ نوزادان تا حد ممکن لطیف و به رنگ روشن باشد تا گرد و خاک را به خود جذب نکند.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی در ادامه افزود: علاوه بر توجه به جنس لباس نوزاد و شیرخوار، حتما از داروهایی که پزشک تجویز کرده، استفاده شود.

وی تصریح کرد: باید پوست این نوزادان را چرب نگه داشت، ناخن‌هایشان را کوتاه کرد که در صورت چنگ، خراشی در پوست ایجاد نشود و از داروهای ضدخارش طبق تجویز پزشک استفاده شود.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی در پایان اظهار داشت: مواد شوینده لباس این نوزدان باید خاص دوره شیرخوارگی باشد؛ با این ویژگی‌ها که بسیار معطر نباشد و موجب تحریک پوست نشود و با آب ولرم و ملایم شست‌وشو شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha