سلامت نیوز: یك متخصص مغز و اعصاب گفت: سردردهای میگرنی شایع‌ترین سر دردها در جهان است و حدود 10 تا 15 درصد افراد به آن مبتلا می‌شوند.

دكتر محمد حسین حریرچیان در گفتگو با ایسنا، افزود: سردردهای میگرنی معمولا خطرناك نیست و عوارض خاصی را به همراه ندارد بنابراین نباید از ابتلا به آن نگران شد.

وی تاكید كرد: گاهی سردرد با علایمی ظاهر می‌شود كه باید آن‌ها را جدی گرفت. به عنوان نمونه تهوع، استفراغ، تب همراه با سردرد، سردرد شدید و ناگهانی، تشدید سردرد با سرفه ظهورمی‌كند یا سردرد در سنین 55 سالگی آغاز می‌شود.

این متخصص مغز و اعصاب درباره راه‌های پیشگیری از ابتلا به سردرد گفت: پیشگیری بر حسب نوع سردرد متفاوت است. افرادی كه معمولا به سردردهای میگرنی مبتلا می‌شوند باید تا حد امكان از استرس،‌ كم خوابی، گرسنگی، گاهی اوقات خواب زیاد و استشمام‌ بوهای تند اجتناب كنند چون این عوامل باعث بروز یا تشدید سردرد می‌شود.

حریرچیان در ادامه سردرد، سرگیجه، تشنج و سكته‌های مغزی را شایع‌ترین بیماریهای مغز و اعصاب در جهان برشمرد و اظهار كرد: حدود 90 درصد مردم دست كم در طول عمر خود دچار سردرد می‌شوند علاوه بر آن سالانه حدود 40 درصد مردم به سردرد و یك درصد آنان به صرع مبتلا می‌شوند.

وی با بیان اینكه سكته‌های مغزی نخستین علت ناتوانی در میان مردم جهان است، گفت: ریسك فاكتورهای سكته‌های قلبی و مغزی مشابه هستند كه یكی از آنان استرس و فشارهای عصبی است چون استرس موجب تصلب عروق گردن، مغز و قلب می‌شود و به سكته‌های قلبی و مغزی می‌انجامد.

حریرچیان در پایان گفت: استرس در افزایش فشار خون نیز نقش دارد و فشار خون یكی از عوامل سكته‌های قلبی و مغزی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha