سلامت نیوز: وزیر اسبق بهداشت گفت: با اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها هزینه‌های زیادی به بیمارستان‌های خصوصی تحمیل می‌شود كه در صورت عدم حمایت دولت این بیمارستان‌ها نمی‌توانند ادامه دهند و ورشكست می‌شوند.

هادی منافی در گفتگو با فارس، در خصوص قانون هدفمند كردن یارانه‌ها اظهار داشت: از نظر من این قانون در اجرا موضوع مبهمی است. به بیمارستان‌های خصوصی اجازه نداده‌اند كه تعرفه‌ها بالا رود و پول آب، برق و گاز و سایر حامل‌های انرژی معلوم نیست كه چگونه خواهد بود.

وی با بیان اینكه منتظریم ببینیم این قانون چه هزینه‌ای به بیمارستان‌های خصوصی تحمیل می‌كند، اظهار كرد: بیمارستان‌های خصوصی منبعی جز تأمین اعتبار از جیب بیماران ندارند و منبع درآمدشان همین است.

رئیس بیمارستان خصوصی مهر ادامه داد:‌ مصرف برق بیمارستان مهر در ماه 16 میلیون تومان است اما اگر با قانون هدفمند كردن یارانه‌ها این میزان 60 میلیون شد چه كار باید كرد البته ما تلاش می‌كنیم مصرف را پایین بیاوریم اما برخی هزینه‌ها غیر قابل اجتناب است.

منافی گفت: قرار نیست تا پایان سال دریافت از مریض افزایش یابد اما دولت باید افزایش بودجه را پیش‌بینی كند چرا كه در غیر این صورت بیمارستان‌ها نمی‌توانند ادامه دهند.

وی گفت: دولت می‌تواند بیمارستان‌ها را به عنوان مراكز خدمت ببیند در حالی كه هم اكنون به بیمارستان مانند مراكز تجاری دیده می‌شود و مبلغ آب و برق و گاز بیمارستان‌ها مانند مراكز تجاری سنجیده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha