سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که دامداران باید دادن آنتی بیوتیک ها را به حیوانات سالم متوقف سازند؛ زیرا این عمل به افزایش ابرمیکروب ها (سوپرباگ ها) دامن می زند.

سازمان بهداشت جهانی:افزودن آنتی بیوتیک به غذای حیوانات سالم باید متوقف شود

سلامت نیوز: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که دامداران باید دادن آنتی بیوتیک ها را به حیوانات سالم متوقف سازند؛ زیرا این عمل به افزایش ابرمیکروب ها (سوپرباگ ها) دامن می زند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از روزنامه ایندیپندنت، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها و سوء استفاده از این داروها به تهدید روز افزون ایجاد مقاومت نسبت به آنتی بیوتیک ها دامن می زند.
این سازمان تاکید کرد: برخی انواع باکتری ها که عفونت های جدی در انسان ها ایجاد می کنند، هم اکنون در برابر تمام درمان های موجود مقاوم شده اند.
پروفسور دیم سالی دیوی مدرس علوم پزشکی در انگلیس بارها و بارها هشدار داده است که جهان با فاجعه پس از آنتی بیوتیک مواجه می شود که پس از آن انجام عمل های جراحی پزشکی به دلیل خطر عفونت بسیار خطرناک خواهد شد.
دکتر تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که نبود آنتی بیوتیک های موثر به اندازه شیوع یک بیماری ناگهانی و مرگبار ، یک تهدید جدی امنیتی است.
وی افزود: اقدام قوی و پایدار تمام بخش ها برای بازگرداندن روند مقاومت ضد میکروبی و حفظ امنیت جهان، حیاتی است.
سازمان بهداشت جهانی به شدت بر ممنوعیت استفاده از آنتی بیوتیک های مهم پزشکی برای حیوانات تولید کننده غذا، به منظور افزایش رشد و پیشگیری از ابتلا به بیماری که هنوز به آن مبتلا نشده اند، تاکید کرد.
این سازمان اعلام کرد: تنها زمانی که مشخص شود، حیوانی در یک گله، رمه و یا اجتماع ماهی ها به یک عفونت مبتلا شده است، باید به آنها آنتی بیوتیک داده شود.
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: در چنین مواردی باید از انواعی از آنتی بیوتیک هایی استفاده کرد که کمترین اهمیت را برای سلامت انسان دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha