مدیر كل نظارت بر درمان و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت از معرفی بیمارستان‌هایی كه آیین نامه‌ها و تعرفه‌های وزارت بهداشت را رعایت می‌كنند، تحت عنوان «بیمارستان‌های خوب» از ماه آینده خبر داد.

دكتر سجاد رضوی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به مباحث تشویقی وزارت بهداشت برای بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان‌های خصوصی كه تعرفه‌های مصوب و آیین‌نامه‌های وزارتخانه را رعایت می‌كنند، گفت: به این ترتیب تسهیلات لازم در اختیار این بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد و در تهیه تجهیزات مورد نیاز كمك‌های لازم به این بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: سایتی در وزارت بهداشت طراحی می‌شود كه طی آن اسامی بیمارستان‌های خوب و بیمارستان‌های دارای ارزش پایین‌تر به صورت ماهیانه منتشر و اعلام می‌شود.

به گفته رضوی، در راستای شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی مطلوب در زمینه «منشور حقوق بیماران» و اطلاعات پزشكی مورد نیاز آنها و همچنین بهبود فرایندهای نظارت بر موسسات پزشكی، ابلاغیه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشكی تهران و شهیدبهشتی برای اعلام به تمامی بیمارستان‌ها و مراكز درمانی دانشگاهی، دولتی، خصوصی و خیریه تحت پوشش صورت گرفته است.

وی تاكید كرد: براساس دستورالعمل ابلاغی تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی باید قبل از بستری بیمار تمام هزینه‌های درمان را به اطلاع وی برسانند. بر این اساس باید اطلاعیه مربوطه در قسمت پذیرش و ترخیص نصب شود و تمام اطلاعات در مورد تعرفه‌های درمان و خدمات پزشكی در اختیار بیماران قرار گیرد. به این ترتیب بیمار باید با آگاهی كامل از هزینه‌ها و خدمات درمانی بیمارستان مربوطه را برای درمان خود انتخاب كند.

رضوی ادامه داد: براساس تاكیدات دستورالعمل ابلاغی تمام هزینه‌های بیمارستانی باید به حسابداری بیمارستان پرداخت شود نه در مطب پزشك یا شخصی خاص در بیمارستان. همچنین باید در قبال پرداخت هزینه‌های درمانی رسید دریافت شود.

مدیركل ‌نظارت ‌بر درمان ‌وزارت‌ بهداشت با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای نظارت فعال وزارت بهداشت در بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان‌های خصوصی افزود: بر این اساس كارشناس وزارت بهداشت منتظر تماس بیماران و شكایات آنها نخواهد بود و بسته به تعداد نیروها به صورت فعال در بیمارستان‌ها مستقر شده و نظارت‌های لازم را خواهند داشت.

رضوی در پایان گفت: علاوه بر نظارت كارشناسان وزارت بهداشت، بیماران نیز می‌توانند در صورت مشاهده هر تخلفی با شماره تلفن‌های واحدهای نظارتی وزارت بهداشت در بیمارستان مربوطه (نصب در بیمارستان) تماس بگیرند و مراتب را اعلام كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha