وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از افتتاح بیمارستان 200 تختخوابی جهرم ظرف دو سال آینده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی که به جهرم سفر کرده بود، در جمع اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جهرم از اخذ عوارض مراكز درمانی توسط شهرداری‌ها انتقاد كرد و با اشاره به تلاش مراكز درمانی در تامین سلامت و بهداشت مردم گفت: بر اساس قانون شهرداری‌ها مصوب سال 1334 شهرداری‌ها موظفند 10 درصد از درآمد خود را به امر بهداری و 5 درصد را به امر فرهنگی اختصاص دهند.

وی گفت: بخش بهداشت و درمان تا سال 1375 از پرداخت عوارض معاف بود كه متاسفانه این امر لغو شد.

دکتر دستجردی از افزایش بودجه وزارت بهداشت درسال جاری خبر داد و افزود: از 950 میلیارد تومان بودجه بخش مقابل توجهی به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص یافته که امید داریم در آینده نزدیک مشکلات مالی این بخش برطرف می شود.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به مراکز درمانی شهر جهرم اظهار کرد: با همکاری وزارت مسکن امسال برای تکمیل بیمارستان 200 تختخوابی شهرستان جهرم، 5/10 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و تا دو سال آینده باید این بیمارستان به مرحله بهره برداری برسد.

وزیر بهداشت همچنین ادامه داد: وضعیت بیمارستان شهید مطهری جهرم و فضای فیزیكی آن مناسب نیست و 80 درصد كل فضای آن در اشغال است بنابراین این بیمارستان با 34 سال قدمت جوابگوی نیاز مردم شهرستان جهرم نیست و امید است بیمارستان 200 تختخوابی جدید و در حال ساخت جهرم جبران کمبود فضای اشغال تخت در جهرم داشته باشد.

محمدرضا رضایی کوچی نماینده جهرم در مجلس نیز با انتقاد از روند تخصیص اعتبارات به دانشگاه های علوم پزشکی گفت: دانشگاه جهرم چوب صداقش می خورد و امروز رشد بودجه در سطح دانشگاه‌های درجه دو عادلانه نیست.

وی ضمن تشکر از حمایت های وزارت بهداشت در بخش آموزش و درمانی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ابراز کرد: برای توسعه فضای درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیاز به مساعدت وزارت بهداشت است.

وی اضافه کرد: جهرم با کمترین امکانات امروز به جنوب کشور و استان فارس خدمات بهداشتی درمانی ارائه می دهد باید مسئولان حمایت بیشتری از خدمات دهی این شهرستان صورت دهند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدمحمد کاظم تدین رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز با ارائه گزارشی از وضعیت بخش سلامت این شهرستان گفت: با توجه به ارتقای دانشکده به دانشگاه متاسفانه در عمل چیزی عاید دانشگاه نشده است و باید ردیف‌های مصوب نیز در سطح دانشگاه تعلق گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه این دانشگاه به جنوب استان فارس در حوزه درمانی خدمات ارائه می‌دهد، افزود: امروز دانشگاه علوم پزشکی جهرم 40 میلیارد ریال به شهرداری جهرم بدهکار است و در بحث هزینه ها دانشگاه با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند.

دکتر تدین خواستار توجه وزارت ارشاد به تکمیل بیمارستان در دست احداث جهرم و تجهیز دستگاه MRI این شهر شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر خود به جهرم ضمن عیادت از بیماران، دو دستگاه دفع زباله های عفونی بیمارستان شهید مطهری جهرم را افتتاح کرد.

خرید و نصب دستگاه‌های زباله سوز با 180 میلیون تومان اعتبار انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha