معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه زنجانرود گفت: تامین و ارتقای بهداشت روان دانش‌آموزان از مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه تعلیم و تربیت است.

 حسین میرزایی ‌در كارگاه توجیهی رابطان هسته مشاوره مدارس ابتدایی منطقه زنجانرود‌ اظهار داشت: ارتقای بهداشت روان دانش‌آموزان و ایجاد زمینه برای تسهیل رشد همه جانبه آنها وظیفه همه دست اندركاران نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.
وی با بیان اینكه همه مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت در این راستا مسئول هستند، یاد آورشد: مسئولیت رابطان در این خصوص بیشتر است.
در ادامه این كارگاه كارشناس مشاوره اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان در رابطه با نقش مشاور اظهار داشت: راهنمایی و مشاوره یكی از برنامه‌ها و فعالیت‌هایی است كه در تسهیل فرآیند رشد تعلیم و تربیت دانش‌آموزان نقش مهمی را ایفا می‌كند.
بهبودی ادامه داد: خدمات راهنمایی و مشاوره در مدرسه و به مشاور محدود نمی‌شود و هریك از عوامل آموزشی و پرورشی در این راستا وظایفی برعهده دارند.
وی بیان كرد: امر مشاوره در مدارس ابتدایی توسط رابطان انجام می‌شود كه این عوامل در شناسایی دانش‌آموزان مشكل‌دار اقدام كرده و در راستای رفع مشكلات اخلاقی، روحی و انظباطی دانش‌آموزان اقدام می‌كنند.
كارشناس مشاوره اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان در خصوص نحوه ارجاع دانش‌آموزان نیز به هسته مشاوره و مراكز روان شناختی مطالبی را بیان كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha