عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بر اساس مصوبه مجلس در طی قانون برنامه پنجم 10 درصد از درآمد حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به درمان رایگان بیماران اختصاص می‌یابد.

اختصاص 10 درصد از درآمد هدفمندی یارانه‌ها به درمان رایگان بیماران
مسعود پزشكیان  در گفتگو با  فارس،  رفع دغدغه عمومی برای هزینه‌های درمان پزشكی را از اهداف و برنامه‌های مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی با بیان اینكه نمایندگان مجلس در راستای ارتقا خدمات درمانی تلاش می‌كنند، اظهار داشت: برخی موانع قانونی در جامعه عملاً مانع از ارائه خدمات مطلوب به هم میهمانان شده است و بر همین اساس نمایندگان مجلس تلاش كردند تا در طی برنامه پنجم تمهیدات قانونی لازم را فراهم كنند تا حداقل مشكلات قانونی برای پنج سال آینده نیز وجود نداشته باشد.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تأكید مقام معظم رهبری همواره به رفع دغدغه مالی بیماران بوده ولی متأسفانه مسائل مالی اكثرا مهم‌ترین دغدغه بیماران و اطرافیان وی بوده است.

پزشكیان یادآور شد: در راستای كاهش و برطرف شدن مشكلات درمانی مردم و هزینه‌های درمانی در قانون برنامه پنجم چارچوب‌هایی مشخص شده است تا حداقل مشكلات متوجه مردم باشد.

وی اصلاح ساختاری و برنامه‌ریزی در این راستا را از جمله نكات مورد توجه نمایندگان دانست و اظهار داشت: استقرار مراكز درمانی و خدمات یكسان استاندارد در همه مراكز درمانی یك ضرورت مهم است تا همه مردم كشور در نقاط مختلف خدمات یكسان و استانداردی را دریافت كنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تنظیم ساختار نظارتی را در تدوین برنامه‌های درمانی مورد تأكید قرار داد و افزود: اگر ابزار نظارتی خوبی در دست نداشته باشیم، نخواهیم توانست اهداف خود را در طی برنامه پنجم محقق شده ببینیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پرداخت درصدی از درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها به امر درمان جامعه مورد تأكید مجلس قرار گرفته است و نمایندگان دولت را مكلف به پرداخت درصدی از این درآمدها به امر درمان شده است.

نماینده مردم تبریز، آرذشهر و اسكو در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه مجلس در طی قانون برنامه پنجم 10 درصد درآمد حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به تحقق درمان رایگان اختصاص می‌یابد.

وی در پایان خاطرنشان كرد: در صورت تحقق این مسئله امكان درمان رایگان همه مردم در مراكز درمانی محقق می‌شود و خدمات بهینه درمانی نیز صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha