یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 229981

محققان دانشگاه پنسیلوانیا با استناد به نتایج یک مطالعه، آموزش احیای قلبی و اصول آن به عموم را ضروری دانستند تا از این طریق، اشخاص صرف‌نظر از عواملی مانند جنسیت، سن و یا حتی وزن فرد مبتلا به حمله قلبی، برای احیای قلب وی اقدام کنند.

اهمیت آموزش عمومی احیای قلبی

سلامت نیوز:  محققان دانشگاه پنسیلوانیا با استناد به نتایج یک مطالعه، آموزش احیای قلبی و اصول آن به عموم را ضروری دانستند تا از این طریق، اشخاص صرف‌نظر از عواملی مانند جنسیت، سن و یا حتی وزن فرد مبتلا به حمله قلبی، برای احیای قلب وی اقدام کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، محققان آمریکایی در این تحقیق اطلاعات مربوط به 19331 مورد ایست قلبی را که از مراکز پزشکی آمریکا و کانادا گردآوری شده بود، تجزیه و تحلیل کردند. این مطالعه نشان داد که عواملی همچون جنسیت بیمار در تصمیم گیری افراد برای کمک به احیای قلبی تاثیر دارد.
در این مطالعه، 45 درصد از مردانی که در مکان‌های عمومی دچار ایست قلبی شده‌اند، برای احیای قلب خود کمک دریافت کرده‌اند. اما میزان این کمک‌ها در مورد زنان تنها 39 درصد است.


به گزارش یورک الرت،به واقع، تنها در 37 درصد از تمام موارد ایست قلبی، احیای قلب توسط سایرین انجام می‌شود و احتمال این که مردان از چنین کمک مهمی بهره‌مند شوند، 1.23 برابر زنان است. همچنین پس از احیای قلب، احتمال بقای مردان دوبرابر احتمال بقای زنان است.


محققان علاوه بر مکان‌های عمومی میزان احیای قلب در موارد وقوع ایست قلبی در منازل را نیز بررسی کردند، اما نتایج به دست‌آمده با آنچه در مکان‌های عمومی رخ می‌دهد، کاملا متفاوت بود. در واقع در بین موارد وقوع حمله قلبی 35 درصد از زنان و 36 درصد از مردان، کمک رسانی برای احیای قلب را از اطرافیان دریافت کرده‌اند.
نتایج این تحقیقات در نشست علمی انجمن قلب آمریکا ارائه شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha