شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۲
کد خبر: 22999

سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه ویژه‌ای نسبت به بارش برف و باران در حداقل ۲۶ استان و کاهش تا ۱۰ درجه‌ای دما در کشور هشدار داد.

تهران به زیر صفر می‌رود
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: در روز یکشنبه در استانهای آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری،‌ کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، گیلان، قزوین، البرز، تهران،‌ قم، مرکزی، اصفهان و سمنان بارش باران و برف و سپس کاهش دما پیش بینی می‌شود.

در این روز بارش در استانهای چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان و گیلان از شدت بیشتری برخوردار است و بارش برف سبب اختلال در تردد خودروها در گذرگاه‌های کوهستانی این استانها می‌شود. شایان ذکر است که در استان بوشهر نیز بارش باران پیش بینی می‌شود.

در روز دوشنبه باران باران و برف با شدت کمتر، ‌اکثر استانهای کشور را در بر می‌گیرد. در این روز شدت بارش در استان‌های گیلان، ‌مازندران، گلستان، خراسان شمالی،‌ تهران، سمنان،‌ همدان، ‌زنجان، البرز، مرکزی، لرستان، چهار محال و بختیاری و شمال خراسان رضوی می‌باشد بنابراین بارش برف سبب اختلال در تردد خودروها در گذرگاه‌های کوهستانی منتهی به این استانها می‌شود.

پیش بینی می‌شود که طی دوشنبه تا چهارشنبه دمای هوا در نیمه شمالی بین ۴ تا ۸ و در نیمه جنوبی کشور بین ۳ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش یابد.

سازمان هواشناسی کشور همچنین اعلام کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده با استقرار سامانه بارشی در نواحی جنوب غرب، غرب و دامنه‌های مرکزی زاگرس و سپس مناطق مرکزی، سواحل شمالی، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز ابرناکی، وزش باد، بارش برف و باران و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

گستره بارش‌ها در روز یکشنبه علاوه بر مناطق فوق به برخی نواحی جنوبی و بتدریج به شمال شرق و شرق کشور نیز کشیده خواهد شد، شایان ذکر است که بارش‌ها در دامنه‌های زاگرس مرکزی و سواحل غربی دریای خزر از شدت بیشتری برخوردار می‌باشد. از بعد از ظهر روز دوشنبه سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور، برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور فعال خواهد بود. شایان ذکر است طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در اغلب نقاط کشور دمای هوا بین ۴ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد داشت. خلیج‌فارس در روزهای دوشنبه و سه شنبه مواج پیش بینی می‌شود.

بر این اساس در روز یکشنبه آسمان تهران ابرای همراه با بارش باران و برف خواهد بود که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز به ۲ و ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه آسمان پایتخت ابرای همراه با بارش باران و برف و وزش باد در اواخر وقت نیمه ابری پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز به ۳ درجه سانتیگراد زیر صفر و ۴ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha