پزشکان هشدار دادند استرس و فشار مالی خطر حمله قلبی را تا ۱۳ برابر افزایش می‌دهد.

نگرانی‌ِ مالی خطر حمله قلبی را ۱۳ برابر تشدید می‌کند

سلامت نیوز:پزشکان هشدار دادند استرس و فشار مالی خطر حمله قلبی را تا ۱۳ برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشکان در این مطالعه همچنین دریافتند که استرس ناشی از کار، این خطر را تا شش برابر افزایش می‌دهد.

طبق مطالعه جدید انجمن روان شناسی آمریکا، مردم زیاد نگران پول و شرایط مالی خود هستند و ۷۲ درصد آمریکایی‌ها حداقل یک بار در ماه گذشته فشار مالی تحمل کرده‌اند.

همچنین ۲۲ درصد دیگر اعلام کرده‌اند در ماه گذشته استرس مالی شدیدی را متحمل شده‌اند. از سال ۲۰۰۷ میلادی پول و مسائل مالی از عوامل استرس‌زای اصلی در آمریکا بوده است.

همچنین انجمن روان شناسی آمریکا اعلام کرده است استرس ناشی از موضوعات مالی می‌تواند تاثیر چشمگیری بر سلامت و رفاه مردم این کشور داشته باشد.

قرار است این مطالعه در هجدهمین کنگره سالانه انجمن قلب آفریقای جنوبی که در ژوهانسبورگ برگزار می‌شود ارائه گردد.

یکی از متخصصان این مطالعه گفت: نقش عوامل روان شناختی در ایجاد بیماری، بخشی فراموش شده در مطالعات پزشکی است که در آفریقای جنوبی انجام می‌شوند و شاید به این خاطر که مردم این منطقه با چالش‌های بیشتر و جدی‌تری نظیر سل و HIV دست به گریبان هستند.

اما در این مطالعه به منظور بررسی فاکتورهای روان شناختی در بروز حمله قلبی این متخصصان به آزمایش روی ۱۰۶ نفر که دچار حمله قلبی شده بودند پرداختند. همچنین در مورد افسردگی، اضطراب، استرس، استرس مرتبط با کار و فشارهای مالی از آنان سوال‌هایی پرسیده شد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، پزشکان در ارزیابی‌های انجام گرفته دریافتند افرادی که دچار سطح بالایی از استرس مالی بودند نسبت به گروه‌های دیگر ۱۳ برابر بیشتر در معرض حمله قلبی بوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha