سلامت نیوز: رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان، گفت: مسمومیت با داروهای آرام بخش از شایع ترین علل مسمومیت به شمار می رود.
 
عبدالكریم پژومند در گفتگو با  ایرنا، افزود: پس از مسمومیت با داروهای آرام بخش و مسكن، مسمومیت با داروهای ضداضطراب، داروهای قلبی، پاك كننده ها و سموم دفع آفات از شایع ترین علل مسمومیت هستند.

استاد متخصص سم شناسی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی ادامه داد: مسمومیت های دارویی در بزرگسالان بیشتر جنبه عمدی دارد اما در كودكان این گونه مسمومیت ها بیشتر تصادفی رخ می دهد.

پژومند توضیه كرد كه داروها از دسترس اطفال دور شوند، قرص هایی كه مصرفی ندارند دور ریخته شده و یا به مراكز دارویی تحویل داده شود تا مورد استفاده مجدد قرار گیرند، بیماران از مصرف سرخود داروها پرهیز كنند و دارو به جز با تجویز پزشك مصرف نشود درغیر اینصورت امكان مسمومیت دارویی وجود دارد.

رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان ، گفت: برخی افراد با خوردن یك داروی مسكن دچار هیچ عارضه ای نمی شوند اما برخی افراد دارای معده حساس با خوردن یك قرص دچار خونریزی معده می شوند.

پژومند، اختلال سطح هشیاری، تهوع، بی قراری، دل درد و تنگی نفس را از علایم مسمومیت برشمرد و یادآورشد: درصورت مشاهده مسمومیت در افراد باید فورا آنان را به بیمارستان منتقل كرد.

وی توضیح داد: استفاده از پادزهرهای تخصصی و عمومی مانند شاركل یا زغال فعال ، شست و شو و تخلیه معده ، رسیدگی به وضعیت عمومی و تنفسی مسموم و دادن سرم و مایعات از جمله روش های درمانی مسمومین در بیمارستان هاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha